ועדת הכספים סוערת: “שוחד לבית היהודי בתמורה להעברת מע”מ 0”

ועדת הכספים ביצעה העברה תקציבית למשרד הדתות • גפני זעם: "אני רוצה לדעת באיזה שלב הוכנה הפנייה הזו? לפני חוק המע"מ או אחרי חוק המע"מ?
ט"ז אב התשע"ד / 12.08.2014 13:34

ועדת הכספים התכנסה הבוקר (שלישי) וצפויה להתכנס פעמים נוספות, כשברקע המטרה המוצהרת – העברת חוק המע”מ. הח”כים החרדיים, מצידם, כמעט מוכנים להישבע שהחוק לא יעבור, יו”ר הוועדה ניסן סלומיאנסקי, מצידו, אופטימי.

עד כה הצליחה הוועדה, למרות הויכוחים הרמים בין החברים, לאשר ברוב של שמונה תומכים אל מול ארבעה מתנגדים העברה תקציבית למשרד הדתות במסגרתה יועברו:

  • 8,138 אלפי ₪ לצורך תגבור פעולות משרד הדתות כגון מיגון מבני דת, פיתוח בתי עלמין, מתן מענה לקבורה חילונית והערכות לשנת השמיטה.
  • 7,000 אלפי ₪ לצורך תגבור פעילותן של המועצות הדתיות וכן לצורך מתן ייעוץ חשבונאי למועצות.
  • 5,350 אלפי ₪ לתקציב המועצות הדתיות לצורך תגבור השתתפות המשרד לשירותי דת בתקציבן השוטף של מועצות דתיות באזור הפריפריה
  • 3,345 אלפי ₪ לצורך תקצוב המרכז למקומות הקדושים שהועבר מאחריות משרד התיירות לאחריות משרד הדתות
  • 45,000 אלפי ₪ בהרשאה להתחייב לצורך ביצוע פרויקט מחשוב במועצות הדתיות

 ח”כ משה גפני זעם. “אני רוצה לדעת באיזה שלב הוכנה הפנייה הזו? לפני חוק המע”מ או אחרי חוק המע”מ?  כמו כן, לגבי העברת התקציבים למועצות הדתיות אני רוצה לדעת לאיזה מועצות בדיוק. האם במקרה בראש המועצות הללו עומדים אנשי הבית היהודי? בנוסף אני רוצה לדעת מי החליט שמעבירים את האחריות על המקומות הקדושים ממשרד התיירות למשרד הדתות ולמה צריך כסף בגלל ההעברה הזו?

האם יכול להיות שבמסגרת ההעברה הזו היה סיכום בין שר האוצר לשר הכלכלה שבתמורה לכך הבית היהודי יתמוך במע”מ אפס. יש כאן שוחד בתמורה להעברת מע”מ אפס”.

ח”כ יצחק כהן הצטרף אליו ואמר כי “כמי שעמד בראש משרד הדתות, כל ה70 מיליון האלה איך שאני רואה אותם הם קומבינה אחת גדולה. כשאתה לוקח סכום ומכניס תחתיו המון מטרות, הכוונה היא למרוח. אני מאוד מתפלא על חברי אגף התקציבים, אני מצפה מהם למקצוענות וליושר אינטלקטואלי. הדבר התמוהה ביותר הוא ההעברה של 45 מיליון לצורך מחשוב במועצות הדתיות. אין בזה שום צורך, המערכת מצוינת, ויש כאן הרגשה של תרגיל מסריח”.

גם ח”כ סתיו שפיר התפרצה שוב ושוב. “אלה ימים בהם אנחנו היינו צריכים להתכנס כדי להעביר כסף ליישובי הדרום ובמקום זה אנחנו מתכנסים כדי להעביר כסף לבית היהודי. התמיכה בשורתי דת התנפחה ב-2014 ב-530% ועוד לא סיימנו את השנה. בתוך ההעברה הזו מסתתרת מנהלת הזהות היהודית שעושה פעילות מיסיונרית בבתי ספר, שמאמינה בארץ ישראל השלמה ומתנגדת להסכם שלום.

“העמותות שנתמכות על ידה, בראשן עומדים מקורבים לבית היהודי. איך משרד האוצר לא מתבייש לבוא לכאן ולהעביר כזו העברה?

“אתם מאפשרים כאן פשוט שחיתות. כל מה שמעניין אתכם זה מה שקורה בשטחים, כל שאר המדינה לא מעניינת אתכם”, אמרה ליו”ר הוועדה.

“הכל שקר אצלך, אין כאן שום דבר שקשור לזהות היהודית. אותנו לא מעניינת שאר המדינה? הייתי לוקח אותך ללוויות של הציבור שלנו. את לא מתביישת?” – לא נשאר סלומיאנסקי חייב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהדות התורה וש
    12/08/2014 16:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. גפני מתנגד לתקציב למשרד הדתות? חשבתי שהוא אמור לתמוך בתקציב כזה…
    לזה הוא נשלח לכנסת ע”י גדולי הדור,
    לא לקדם הסכמי שלום עם רוצחי החמאס והפת”ח בשיתוף עם צדיקות כמו שפיר וגלאון.