תלונה לנציב כנגד היועמ”ש: לא עונה אם יחקור את ‘היהודים באים’

בתכנית הטלוויזיה 'היהודים באים' הוצגו נביאים ורבנים בצורה מבזה ומשפילה • למרות ש'בצלמו', כמו גם ח"כים ורבנים, פנו ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד יוצרי מפיקי ושחקני התכנית, באשמת פגיעה ברגשות דת - הוא אפילו לא הגיב, בניגוד לנוהל המחייב לענות תוך 45 יום
חיים טוויל
ב' אדר התשפ"א / 14.02.2021 15:45

פרסום ראשון: לפני כחצי שנה התחוללה סערה בשל תכנים בתכנית ‘היהודים באים’ של התאגיד הציבורי ‘כאן’.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הם אמרו שזו שפעת קלה: כך נעצור את השקרים של מתנגדי החיסונים

זאת מאחר ובתכנית הוצגו נביאים ורבנים בצורה מבזה ומשפילה, תוך לעג, ביזוי ועוד.

בעקבות כך פנה ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’ ליועמ”ש בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד יוצרי מפיקי ושחקני התכנית, באשמת פגיעה ברגשות דת.

גם חברי הכנסת משה ארבל ובצלאל סמוטריץ, כמו גם עשרות רבנים, פנו אל היועץ בדרישה דומה.

חרף זאת, בחר היועמ”ש להתעלם באופן פומבי מהפניות הרבות בעניין – ופשוט בחר שלא להגיב לאף אחד. זאת בניגוד לנוהל תקשי”ר, המחייב מתן מענה של עובד ציבור עד 45 יום לכל המאוחר.

למרות זאת עברה חצי שנה מאז הפניות וטרם התקבלה כל תשובה מלשכת היועמ”ש.

בעקבות כך פנה שי גליק, מנכ”ל בצלמו, לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, בדרישה לנזוף ביועמ”ש ולהנחותו לענות במהירות לפניות.

במכתב ששיגר שי גליק הוא הזכיר שכבר בעבר נזף הנציב ביועמ”ש על מתן מענה לארגון ‘בצלמו’, רק חצי שנה אחרי – וקבע שזה איננו דבר תקין כלל וכלל.

שי גליק מנכ”ל בצלמו אומר לחרדים 10: “כשמישהו אומר מילה על ערבי – מיד הוא נעצר. כך ניכר בסעיף פגיעה ברגשות דת כי הכוונה דת ערבית. משום שכלפי הדת היהודית היועמ”ש בוחר לשתוק ולא לפעול. אנחנו נמשיך לדרוש שגם ליהודים יש זכויות אדם וגם בנו אסור לפגוע ברגשות הדת שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות