אדלשטיין וטרופר סיכמו: עולם התרבות ייפתח למחוסנים בי”א אדר

תמי גיל
|
ב' אדר התשפ"א / 14.02.2021 12:27
שרי התרבות והבריאות הודיעו לפני כינוס הקבינט: סיכמנו על החזרת המופעים, המוזיאונים והספריות הציבוריות ביום שלישי הבא – י”א אדר • פרטי המתווה המדויק, כולל תנאי הכניסה למוזיאונים ולספריות יפורסמו בימים הקרובים

שר התרבות חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו היום (ראשון) כי עולם התרבות יתחיל להיפתח החל מהשבוע הבא ביום שלישי – בהתאם למתווה התו הירוק.

על פי המתווה שגובש בשבועות האחרונים, הוחלט כי מופעי התרבות, המוזיאונים והספריות הציבוריות יחזרו לפעול בשבוע הבא, בתאריך י”א אדר, תוך הקפדה על התו הירוק.

פרטי המתווה המדויק, כולל תנאי הכניסה למוזיאונים ולספריות יפורסמו בימים הקרובים. המתווה יופעל בכפוף לרמת התחלואה ולאישור הממשלה.

מדובר בפעימה ראשונה במתווה הפתיחה ובהמשך יתרחבו הקהלים ויוגדלו המספרים במסגרת הפתיחה.

כמו כן משרד הבריאות נעתר לפניית הרשויות המקומיות, ובעקבות כך הרמזור יעודכן עוד היום, ומוסדות לימוד ביישובים שנהפכו לצהובים – ייפתחו.

לאחר הסיכום בין הצדדים, אמר טרופר: “כפי שהבטחתי, עולם התרבות יהיה מהראשונים להיפתח לאחר הסגר ובהנחה שנתוני התחלואה יאפשרו. דרשתי כי ייקבע תאריך לפתיחת התרבות, זאת כדי לקיים היערכות לקראת הפתיחה כפי שעולם זה צריך”.

הוא הוסיף: “התרבות חייבת לחזור לפעול ולפרנס את עשרות אלפי העובדים והעובדות שחוו תקופה קשה ובכך לתת להם ולציבור הרחב שצמא לחזרתו, קצת חמצן. חשוב לומר כי אנו נמצאים בתקופה של אי וודאות, ובמצב תחלואה מורכב. נעשה ככל יכולתנו כדי שאכן התרבות תחזור בצורה בטוחה ואחראית, תוך שמירה על בריאות הציבור. מדינת ישראל צריכה שהתרבות שלה תחזור לחיים”.