ירידה במקדם ההדבקה במגזר החרדי: הכי נמוך מאז פרוץ המגפה

הקבינט יתכנס היום והמאבק על פתיחת המסחר יתחדש: בין כחול לבן והאוצר לבין משרד הבריאות יש מחלוקת מתי להתחיל בהקלות • משרד הבריאות מקדם: כניסה לקניונים - רק למתחסנים • קריאות אדלשטיין כי מי שלא התחסן לא ייכלל במתווה 'התו הירוק' הובילו לעלייה במתחסנים
חרדים 10
ב' אדר התשפ"א / 14.02.2021 02:21

מנתונים חדשים שפרסם משרד הבריאות עולה, כי מקדם ההדבקה במגזר החרדי ירד לרמה של 0.77 – הרמה הנמוכה ביותר שלו מאז פרוץ המגפה לפני שנה בדיוק.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הם אמרו שזו שפעת קלה: כך נעצור את השקרים של מתנגדי החיסונים

מדובר במקדם הדבקה הנמוך ביותר גם לעומת יתר המגזרים בישראל, כאשר מקדם ההדבקה הכללי עומד על 0.88. מקדם ההדבקה במגזר הערבי עומד על 1.

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון), ומשרד הבריאות ימשיך להתעקש שלא להקדים את ההקלות המתוכננות שיתחילו ב-23 בפברואר – מה שימשיך את הקרב על פתיחת המסחר.

בין כחול לבן ומשרד האוצר לבין משרד הבריאות ישנה מחלוקת מתי להתחיל את בהקלות: עמדת כחול לבן והאוצר היא שהמסחר והתו הירוק צריכים להתחיל לפעול כבר השבוע, בעוד במשרד הבריאות אומרים שצריך להמתין עד ל-23 בפברואר.

במסגרת ההקלות ייפתחו חנויות הרחוב ללא תו ירוק, וכיתות ה’-ו’ ו-י”א-י”ב ביישובים צהובים, ירוקים וכתומים גבוליים יחזרו ללמוד. כמו כן, ייפתחו למחוסנים ולמחלימים חדרי כושר, אירועי תרבות וספורט, מוזיאונים, קניונים ומרכזי ביג.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במשרד הבריאות מעוניינים שהקניונים יפעלו למתחסנים בלבד, אולם מעריכים כי צפויים קשיים משפטיים בקידום המהלך. זאת מאחר שבקניונים פועלים גם עסקים שמוגדרים חיוניים, ולכן יהיה בעייתי למנוע כניסה של אנשים שיעברו בדיקות קורונה ויימצאו שליליים.

לכן, ייתכן שבשלב הראשון הקניונים יפעלו במתכונת ‘התו בסגול’. כלומר – כולם יוכלו להיכנס תוך שמירה על מגבלת ההתקהלות.

עם זאת, פורום ראשי המסחר בישראל נערך ל’מרד’ – במסגרתו ייפתחו כבר היום הקניונים ומרכזי הקניות, ולא ימתינו להחלטות הקבינט.

“ייפתחו העסקים השונים בכל רחבי הארץ לפי שיקול דעתם – במועד ובזמן שנוח להם, כשכולנו חוזרים לכללי התו הסגול”, נמסר מהפורום. “מעתה לא נפרסם עוד מראש אילו עסקים ייפתחו, היכן ולכמה זמן”.

על רקע אישור מתווה ההקלות והצפי לפתיחת חדרי כושר בעוד שבוע וחצי, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין: “בקרוב ייפתחו חדרי הכושר. בהחלטה קטנה שלכם תחליטו אם תהיו חלק מהחגיגה או תישארו מאחור: רק לתת כתף לחיסון”.

קריאותיו של שר הבריאות בימים האחרונים, לפיהן מי שלא התחסן לא ייכלל במתווה התו הירוק ולא יוכל להיכנס למקומות כמו חדרי כושר ומופעים, הובילה לעלייה קלה בימים האחרונים במספר המתחסנים.

מספר הישראלים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה עומד על 3,820,505, שהם 41.46 אחוזים מכלל הישראלים. מספר הישראלים שחוסנו במנה השנייה עומד על 2,453,631, שהם 26.63 אחוזים מכלל הישראלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות