זחיחות, שלומיאליות ונמנום: כך סער איבד שליש מכוחו בסקרים

בסגירת הרשימות סער התנהל ביהירות ובזחיחות. הוא לא טרח לצרף אף ״שם״ חדש • בקרב מול יאיר לפיד הוא נוחל תבוסה • הוא גם טעה כשבנה על גוש המרכז שמאל שירוץ בצורה אחראית ולא יזרוק קולות לפח I מיכאל שמש מנתח בטור פרשנות ב'כאן חדשות' את הטעויות של יו"ר 'תקווה חדשה'
חרדים 10
ל' שבט התשפ"א / 12.02.2021 15:51

בשבועות האחרונים איבד גדעון סער כמעט שליש מכוחו בסקרים.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הם אמרו שזו שפעת קלה: כך נעצור את השקרים של מתנגדי החיסונים

סער נחלש במנדטים, אבל זה לא כאב הראש האמיתי שלו. דווקא ההתנהלות הפוליטית השלומיאלית שלו בשבועות האחרונים ובפרט סביב סגירת הרשימות היא זו שעלולה לחסום את דרכו למעון בבלפור.

בכל הנוגע לסגירת הרשימות סער התנהל ביהירות ובזחיחות – משל נצחונו בבחירות מובטח. הוא לא טרח לצרף אף ״שם״ חדש מאז שצירף אליו את זאב אלקין בסוף השנה שעברה. בזמן שבנט נכנס תחת האלונקה למשא ומתן קשוח והצליח להחתים ברגעים האחרונים כוכבים כדוגמת ראש עיריית שדרות אלון דוידי – סער הלך לחתום אצל ‘אופירה וברקו’.

כשבנט נלחם מול נתניהו על גיוס ‘השולמנים’ למפלגתו, סער לא טרח אפילו להרים להם טלפון. להיפך, יו”ר תקווה חדשה מהרגע הראשון אמר שהוא נגד חיבורים ואין לו צורך בהם. לשלם עבורם מחיר – כמובן שלא עלה בדעתו.

גם הקמפיין של ‘תקווה חדשה’ מנומנם מאוד. התשדירים חלשים, ולמעט הקלישאה שמציגה את סער ‘ראש ממשלה של כולם’, אין בהם מסר חדש ומהותי. בפרט שני הנושאים המרכזים שמעסקים בימים אלה את אזרחי ישראל לא תופסים אצל סער מקום משמעותי. המשבר הבריאותי שיצרה הקורונה והמשבר הכלכלי שהגיע בעקבותיו.

בנט הוא לא היחיד שנושף בעורפו של סער, גם בקרב מול יאיר לפיד הוא נוחל תבוסה. ההתחייבות שלו לא לשבת בממשלה תחת לפיד, הופכת אותו לעוד פחות רלוונטי לראשות הממשלה כשלפיד עוקף אותו ב-5-4 מנדטים בסקרים האחרונים.

סער בנה על קולות השמאל שיצביעו לו כהצבעה אסטרטגית אבל כאן הוא טעה כשפסל את לפיד שנחשב לדמות הדומיננטית בגוש. בנוסף לכך, בעקבות כך שמרצ לא עברה את אחוז החסימה בסקרים האחרונים, סביר מאוד שמצביעי שמאל ינהרו למלפגה הוותיקה כדי ״להציל״ אותה – גם זה לא יעבוד לטובת סער.

יו״ר תקווה חדשה טעה כשבנה על גוש המרכז שמאל שירוץ בצורה אחראית ולא יזרוק קולות לפח. הסקרים האחרונים מראים שגוש המרכז שמאל נחלש ועלול לאבד כ-10 מנדטים בבחירות האלה. כל “הטעויות” האלה עלולות להפוך את סער ללא רלוונטי ביום שאחרי הבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות