החיסונים: ירידה של 58% במאומתים מעל גיל 60, 40% פחות נפטרים

לפי נתונים שפרסם פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, התמותה מקורונה פחתה כבר בכ-40 אחוז לעומת השיא באמצע ינואר • "פחות ופחות קשישים נדבקים ומאושפזים במצב קשה"
תמי גיל
כ"ט שבט התשפ"א / 11.02.2021 20:12

נתונים מעודדים במבצע החיסונים לקורונה: על פי נתונים שאסף פרופ’ ערן סגל ממכון ויצמן, מאז שיא התחלואה באמצע חודש ינואר, ישנה ירידה של עשרות אחוזים במספר החולים שבמצב קשה ובמספר המתים בקרב האוכלוסייה של בני 60 ומעלה – שחוסנה ראשונה.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הם אמרו שזו שפעת קלה: כך נעצור את השקרים של מתנגדי החיסונים

כבר תחילת החודש הראו הנתונים של סגל כי קצב ההדבקה בקרב בני ה-60 ומעלה מתחיל לרדת, ומוכיח כי ישראל פועלת נכון וכי מבצע החיסונים מועיל.

לדבריו, “החלק היחסי של המאומתים בגיל 60 ומעלה מבין כלל המאומתים ממשיך לרדת. כך גם החלק היחסי של החולים קשה בגיל 60 ומעלה מסך המאומתים. בסגר השני וביציאה ממנו זה לא נראה ככה”.

בנוסף בדק פרופ’ סגל גם את אחוז הירידה בהדבקה לפי פילוח גילאים: “בגילאי 60 ומעלה, מאז שיא התחלואה באמצע ינואר, 58% פחות מאומתים, 44% פחות אשפוזים חדשים, 38% פחות חולים קשה חדשים, ו-40% פחות נפטרים”.

בגרף שצירף פרופ’ סגל לציוץ שפרסם, הוא מראה את אחוז האנשים מעל גיל 60 ומעלה, הן מבחינת מספר הנשאים החדשים של הנגיף שמתגלים והן גם מבחינת החולים קשה בבתי החולים, כאשר ניכר בצורה משמעותית כי קבוצת האוכלוסייה הזו, בניגוד לגל השני, נמצאת באופן יחסי מועט הן בכמות החולים והן בכל הנוגע לכמות הנדבקים המאומתים.

הנתונים האלו משפיעים גם על מספר הנפטרים בארץ ממגפת הקורונה, אשר גם הם יורדים על פי הגרפים שהראה פרופ’ סגל. “לשמחתנו יש מעט נפטרים מתחת לגיל 60 (כ-7% מסך הנפטרים)”.

בעקבות הירידות החדות במספר החולים, בבית החולים רמב”ם למשל סגרו את מחלקת הקורונה שצה”ל הפעיל בחניון התת קרקעי. בשיא הגל הנוכחי אושפזו במקום 106 חולים, כעת המספר ירד ל-68 מאושפזים בלבד. ולא מדובר רק ברמב”ם – גם בבתי חולים נוספים נערכים לסגירת מחלקות, אם המספר ימשיכו לרדת.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות