אופטימיות במחלקות הקורונה: ירידה במספר החולים במצב קשה

1,027 חולים קשים מאושפזים בבתי החולים - הנתון הנמוך ביותר מאז 9 בינואר, אז אושפזו 1,006 חולים • מנהל מחלקת הקורונה ב'הדסה': "ללא ספק, יש שינוי דרמטי בעומס. החיסון נותן את אותותיו בבני ה-60 ומעלה" • רק 5,540 בני אדם אובחנו אמש כמאומתים, שיעור החיוביים ירד ל-7.5%
תמי גיל
כ"ט שבט התשפ"א / 11.02.2021 10:58

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי) עולה כי בבתי החולים בישראל מאושפזים 1,027 חולי קורונה במצב קשה.

זהו מספר החולים הקשים הנמוך ביותר מאז 9 בינואר, אז אושפזו 1,006 חולים במצב קשה.

לפי נתוני המטה לביטחון לאומי, ירידה נרשמה גם במקדם ההדבקה (R), שעומד כעת על 0.91.

לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול בוצעו 76,359 בדיקות לגילוי הנגיף, 5,540 מתוכן יצאו חיוביות – כך ששיעור התוצאות החיוביות עומד על 7.5%.

1,599 חולים מאושפזים בבתי החולים בישראל. 1,027 חולי קורונה, כאמור,  במצב קשה –  387 מהם במצב קריטי ו-315 מונשמים.

מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עומד כיום על 67,808 בני אדם.

מאז פרוץ המגפה בישראל, 711,981 בני אדם  נדבקו בנגיף.

5,265 מתו במגיפה, 21 מהם מתו אתמול ושלושה נוספים מאז חצות.

3,685,515 מתושבי המדינה קיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד הווירוס (40% מכלל האוכלוסייה), ו-2,326,783 מהם קיבלו את המנה השנייה (25.25% מהאוכלוסייה).

לדברי שר הבריאות יולי אדלשטיין, כ-140 אלף בני אדם התחסנו אתמול נגד הנגיף, מחציתם קיבלו את המנה הראשונה והחצי השני קיבל את המנה השנייה.

השר הוסיף, כי יותר משני מיליון מתושבי המדינה זכאים לקבל תעודת מחוסן, לאחר שיותר מ-3.6 מיליון איש התחסנו בחיסון הראשון. “כפי שאמרתי אתמול, נתמרץ את המתחסנים באמצעות התו הירוק. לכו להתחסן – זה לא רק יגן עליכם ועל סביבתכם, זה גם יאפשר לכם לחזור לחיים נורמליים מהר יותר”.

את הירידה במספר החולים הקשים ניתן לראות גם בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם ירד המאושפזים במצב זה ירד לראשונה מ-100 חולים לראשונה מזה שבועות רבים.

לדברי פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים, במקום מאושפזים בסך הכל 97 חולים, 73 מהם במצב קשה וקריטי.

פרופ’ מבורך אמר ל’ישראל היום’: “סגרנו מחלקת קורונה פנימית אחת וכרגע יש לנו ארבע מחלקות קורונה פנימיות, שתי מחלקות טיפול נמרץ קורונה ומחלקת טיפול נמרץ ילדים עם מאושפז אחד. ללא ספק, יש שינוי דרמטי בעומס. החיסון נותן את אותותיו בבני ה-60 ומעלה וגם הסגר משפיע”.

גם פרופסור צביקה גרנות, מהפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, התייחס לנתונים המעודדים, ובריאיון שהעניק ל’ישראל היום’ אמר, כי אכן רואים ירידה בתחלואה בשבוע האחרון, אך שהסגר הנוכחי לא עזר בכלל במאבק הזה: “מה שעזר היה מבצע החיסונים הגדול שהתחולל בישראל. הם הגנו על בני אדם עם סיכויים לחלות. אם המבצע יימשך, נמשיך לראות ירידה בכמות החולים ואכן המצב יהיה טוב יותר”.

עם זאת, פרופ’ גרנות ביקש להדגיש כי למרות השיפור בנתונים, תושבי המדינה לא צריכים להיות שאננים, שכן המגפה עוד לא הסתיימה.

תמונה מעט יותר אופטימית ניתן למצוא גם בדיווחי בית החולים סורוקה שבבאר שבע, שממנו נמסר כי מאושפזים בו 45 חולים, 13 מהם במחלקת טיפול נמרץ קורונה. 29 מהחולים נמצאים במצב קשה, 11 מונשמים ושישה מחוברים למכשיר אקמו.

“מגיעים אלינו חולים צעירים עם מחלה ריאתית קשה, חלקם נזקקים להנשמה מיד לאחר שאושפזו – איש מהם לא חוסן”, אומר ד”ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ פנימי במרכז הרפואי.

סגן שר הבריאות, ח”כ יואב קיש, אמר ל’ישראל היום’: “יש מגמת ירידה ברורה בתחלואה ואנחנו מתחילים לראות את השפעת מבצע החיסונים על התחלואה הקשה. אני מאמין שנמשיך לרדת בעקביות בנתונים, ונגיע לפחות מאלף חולים קשים בימים הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות