שני מטר בין הילדים, 100 מטר בין הקבוצות: המתווה לחזרה ללימודים
המתווה לפתיחה דיפרנציאלית של החינוך ייצא לדרך מחר בבוקר: התלמידים בגני הילדים וכיתות א’-ד’ בערים ירוקות, צהובות וחלק מהכתומות צפויים לחזור מחר אל ספסל הלימודים.
כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין
ביתר האזורים ובשכבות הגיל ה’-יב’ הלמידה תימשך מרחוק.
בגני הילדים הלימודים יתקיימו לאורך שישה ימים בשבוע, בהתאם למערכת השעות הרגילה והצהרונים יפעלו חמישה ימים בשבוע, בצוותים קבועים ובקבוצות קבועות (משלוש כיתות גן לכל היותר, עד 28 תלמידים בקבוצה).
בכיתות א’-ב’: הלמידה תתקיים בכיתות מלאות לאורך חמישה ימים בשבוע למשך חמש שעות ביום.
בכיתות ג’-ד’: הלימודים יתקיימו בקבוצות קבועות (עד 20 תלמידים בקבוצה) לאורך חמש ימים בשבוע למשך חמש שעות ביום.
בכיתות ה’-יב’: הלימודים ימשיכו להתקיים במתכונת של למידה מרחוק.
אחת הסוגיות המטרידות ביותר היא מעבר של עובדי הוראה – גם בתוך הכיתות וגם בין עיר לעיר, כאשר עובדי הוראה שמתגוררים מעיר אדומה אך מלמדים בעיר צהובה או ירוקה ועלולים להביא את התחלואה לתוך בית ספר.
בכיתות א’-ב’: מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין 3 קבוצות אורגניות קבועות, לכל היותר.
בכיתות ג’-ד’: מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין ארבע קבוצות אורגניות קבועות, לכל היותר.
המשמעות היא שאם מורה חולה בקורונה הוא ישלח לבידוד עשרות תלמידים, כיוון שאין שמירה הרמטית על הקבוצות.
ומה עם התלמידים שמתגוררים בערים אדומות?
ובכן, יש אישור לקיים מפגשים בשטח פתוח בכל האזורים, בכל הצבעים ובכל הגילים: בגני הילדים, בבתי ספר היסודיים והעל יסודיים (כולל בכיתות ה’-יב’) ניתן לקיים מפגשים בשטח פתוח בקבוצה של 9 תלמידים ומורה לכל היותר.
במשרד החינוך מדגישים כי יישמר מרחק של שני מטרים בין משתתף אחד לאחר בכל עת, והפעילות לא תכלול מגע בין המשתתפים. כמו כן, המרחק בין קבוצה אחת לאחרת לא יפחת מ-100 מטרים, וכלל המשתתפים יאכלו את ארוחותיהם בנפרד.
בנוסף, משרד הבריאות מסיים את גיבוש המתווה שהציגו הנציגים החרדיים, לפיו מחלימים ומי שיעשו בדיקות כל חמישה ימים יוכלו ללמוד בתלמודי התורה ובתי הספר. ההחלטה תובא לאישור שרי הקבינט.
מסכות בשיעורים
בגני הילדים תותר הסתגלות במשך שבוע וכניסתם של הורים (עוטים מסיכה) תתאפשר למשך 10 דקות, בדיוק כמו לפני הסגר.
התלמידים מכיתה א’ ומעלה יחויבו בעטית מסיכות בשיעורים, כשהנחיות הן לאוורור כיתות ושמור מרחק, ככל האפשר, בהפסקות, בזמן השיעורים, בחדרי המורים – דבר שהוא בלתי אפשר בקרב ילדים כל כך צעירים.
באופן לא ברור, משרד החינוך כן מאפשר למפעילים חיצוניים להיכנס אל בית הספר, כאשר הוא יכול לפגוש עד 4 קבוצות שונות – יש מי שטוען שמדובר בסיכון מיותר שכן מדובר שמבוגרים שאינם מצוות בית הספר הקבוע.
בירושלים יוצאים לדרך
בהתאם להחלטת הממשלה, עיריית ירושלים תחזיר את הלימודים הפרונטליים בשכונות הירוקות, הצהובות ובחלק מהכתומות, בהן אחוז המתחסנים מעל גיל 50 עומד על 70% ומעלה, החל מיום חמישי הקרוב.
החזרה ללימודים החל מיום חמישי תתבצע באופן הבא:
– גני ילדים: בשכונות הירוקות, הצהובות ובחלק מהכתומות יחלו ללמוד ביום ה׳ ה-11.2, 6 ימים בשבוע. הצהרונים בגני הילדים יחלו את פעילותם מיום ראשון ה-14.2 ויפעלו 5 ימים בשבוע.
– כיתות א׳ – ב׳: בשכונות הירוקות, הצהובות ובחלק מהכתומות יחלו ללמוד ביום ה׳ ה-11.2, הלמידה תתקיים בכיתות מלאות, 5 ימים בשבוע ל-5 שעות ביום. הצהרונים בכיתות א׳ – ב׳ יחלו את פעילותם מיום ראשון ה-14.2 ויפעלו 5 ימים בשבוע.
– כיתות ג׳ – ד׳: בשכונות הירוקות, הצהובות ובחלק מהכתומות יחלו ללמוד ביום ה׳ ה-11.2, הלמידה תתקיים בחצאי כיתות, 5 ימים בשבוע 5 שעות ביום.
– כיתות ה׳ – יב׳: הלימודים ימשיכו להתקיים במתכונת של למידה מרחוק.
– מפגשים בשטח פתוח: יותרו בכל האזורים, בכל צבעי הרמזור ובכל הגילאים: בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים (כולל ה׳ – יב׳) ניתן לקיים מפגשים בשטח פתוח בקבוצה של 9 תלמידים ומורה, לכל היותר.
השכונות בהן ילמדו במוסדות החינוך בירושלים בשכבות הגיל גן-ד׳, על פי החלטת הממשלה וניתוח הנתונים העירוני הן:
1. בית צפאפא (ההסעות העירוניות לבית צפאפא יחלו לפעול מיום א׳)
2. בקעה – גאולים
3. תלפיות ואזור התעשייה תלפיות
4. ארנונה
5. מקור חיים
6. גבעת חנניה
7. גוננים, שיכון רסקו, גבעת הורדים
8. גינות העיר (המושבה הגרמנית, ניות, קוממיות טלביה, קטמון הישנה, קרית שמואל, רחביה).
9. תלפיות מזרח (ארמון הנציב)
10. בית הכרם
11. רמת מוצא
עיריית ירושלים עושה מאמץ על מנת להגדיל את מספר השכונות בהן יפעלו מוסדות החינוך עבור גני ילדים וכיתות א׳ – ד׳.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “עיריית ירושלים ערוכה לחזרה ללימודים ותנהיג את המתווה באחריות ובמקצועיות. מינהל חינוך של העירייה פועל בכל עת בגישה יצירתית על מנת לאפשר לכמה שיותר תלמידים לממש את חוויית הלימוד הפרונטלית, בין אם בכיתות ובין אם במרחבים הפתוחים”.
תגובות
אין תגובות