יחבל בטיסות? ההחלטה שמשבשת למחלימים ומחוסנים את החופשה בחו”ל

לפי החלטה חדשה, גם מחוסנים ומחלימים יצטרכו לבצע בדיקות קורונה בטווח של 72 שעות לפני החזרה - ובדיקה נוספת מיד לאחר הנחיתה • בדיקות פרטיות עולות במדינות שונות בין 40 דולרים ויכולות להגיע גם עד 150 דולרים • ולך תחפש באמצע חופשה מעבדת קורונה
חרדים 10
כ"ח שבט התשפ"א / 10.02.2021 11:55

אתמול בלילה התקבלה החלטה חדשה, לפיה גם מחוסנים ומחלימים יצטרכו לבצע בדיקות קורונה בטווח של 72 שעות לפני החזרה לישראל – ובדיקה נוספת מיד לאחר הנחיתה.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד התחבורה נאמר:

“ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב כי גם מחוסנים ומחלימים שנכנסים לישראל יחוייבו בביצוע בדיקת קורונה והצגת תוצאה שלילית לבדיקה שנערכה 72 שעות לפני ההמראה, וכן בדיקה נוספת בזמן הנחיתה. יודגש כי לאחר בדיקות אלו המחוסנים והמחלימים יהיו פטורים מבידוד.

“כמו כן, תתאפשר עליה למטוס של אדם שבא במגע עם חולה מאומת, רק לאחר שסיים בידוד של 10 ימים ושביצע שתי בדיקות קורונה שתוצאותיהן שליליות במועדים הקיימים בחוק כיום”.

להחלטה החדשה הזו יש לא מעט משמעויות עבור ישראלים מחוסנים השוהים בחו”ל, שכן הם ייאלצו במהלך החופשה לחפש מעבדת קורונה בה יוכלו לבצע בדיקה ולקבל תוצאה תוך שלושה ימים.

מבדיקה שערך כתב ‘ישראל היום’ שמעון יעיש, עולה כי בדיקות פרטיות המבטיחות זמן תוצאה מהיר, עולות במדינות שונות בין 40 דולרים ויכולות להגיע גם עד 150 דולרים.

המשמעות:  כל מבוגר יצטרך לשלם כמה מאות שקלים, לעצור את החופשה באמצע וללכת להיבדק.

ב’ישראל היום’ צוין, כי מחלימים עשויים לקבל תשובה חיובית לבדיקת קורונה גם חודשים לאחר ההחלמה, למרות שבפועל הם אינם מדבקים. כך יכול להיווצר מצב שבו מחלים יצא מהארץ לחופשה בחו”ל, 72 שעות לפני הטיסה ביצע בדיקת קורונה וקיבל תשובה חיובית, מה שימנע ממנו את הכניסה לישראל למרות שבפועל, הוא החלים מקורונה כבר כמה שבועות קודם לכן.

לפי ההחלטה, גם מחלימים וגם מחוסנים שיקבלו תשובה שלילית בבדיקה שיבצעו בחו”ל, יצטרכו לבצע בדיקת קורונה נוספת בישראל, מיד לאחר הנחיתה. במידה ותוצאת הבדיקה שלהם תהיה חיובית, הם יצטרכו לשהות בבידוד ביתי ולא במלונית, וכאן מדובר בהבדל משמעותי מול השבים מחו”ל שאינם מחלימים או מחוסנים.

ההטבה המשמעותית ביותר עבור מחלימים ומחוסנים בנושא החזרה מחו”ל היא עניין הבידוד. מחלים או מחוסן שיקבל תשובה שלילית בשתי הבדיקות, פטור לגמרי מבידוד, מי שלא חוסן או החלים, יצטרך להשלים עשרה ימי בידוד במלונית גם אם שתי הבדיקות שביצע הציגו תוצאה שלילית.

לפי ‘ישראל היום, גורמים בענף התיירות זועמים על ההחלטה: “זה יפגע באופן משמעותי בחופשות הפסח, ישראלים לא ימהרו לטוס לסופשבוע בחו”ל כשהם צריכים לעצור באמצע, לבצע בדיקת קורונה, לקוות שהתשובה שלילית, לחזור לארץ, לעשות עוד בדיקה, לשלם על הבדיקה בחו”ל וכל זה בשביל כמה ימים. היו הבטחות שמחוסנים יהיו פטורים אבל לצערנו זה לא קורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות