ה”קידוש”: עקיבא גרומן, מקהלת מלכות והחבריא נפגשים שוב • צפו

'החבריא' ממשיכה עם פרק שני בסדרת השמחות היהודיות - הפעם בדמות 'קידוש' • עקיבא גרומן בדמות אבי הבת, לצד מקהלת 'מלכות', אהרלה סאמט ומנדי וייס, מאיר אדלר ופנחס ביכלר, וגם יואלי דווידוביץ • וגם שתי הפתעות מוזיקאליות נחשפות לראשונה
דב למל
כ"ח שבט התשפ"א / 10.02.2021 02:38

זוכרים את ‘שלום זכר’? מתגעגעים לשירים? לדמויות? לעונג השבת? אחר שזכה בתואר ‘קליפ השנה’ ואחר שמחרוזת הניגונים שבו הפכה למקשה מוזיקאלית אחת המושמעת בכל שמחה שבתית, החליטה החבריא להמשיך עם פרק שני בסדרת השמחות היהודיות – הפעם בדמות ‘קידוש’ רבתי, המתקיים כנהוג בצפרא דשבתא בהיכלי בתי הכנסת.

מי ומי? ראשון למזמרים, עקיבא גרומן בדמות אבי הבת, לצד מקהלת ‘מלכות’, אהרלה סאמט ומנדי וייס; כמו תמיד דואט מלכים מרגש של מאיר אדלר ופנחס ביכלר, וגם יואלי דווידוביץ.

שתי הפתעות מוזיקאליות נחשפות לראשונה בין שורות הקידוש: הופעתו המרגשת של ילד הפלא החדש מבית ‘מלכות’ – בנצי קלצקין (זכרו את השם הזה!); והופעתו של חונה דייטש בכובעו כבעל תפילה בחסד עליון, המשמש בתפקיד זה מזה שנים רבות בימים נוראים, שבתות ויומי דפגרא.

הקידוש צולם בבית הכנסת העתיק ‘אהל יצחק’ ברחוב בעל התניא ‘חב”ד’ שנבנה בירושלים לפני כ-150 שנה, כאשר השולחנות עמוסים מעדני שבת ומשקאות משובחים.

הקונספט והתסריט מבית ‘מאסטרטגיה’ של פנחס ביכלר האמון גם על התרכובת המוזיקאלית והקולות; הבימוי והעריכה של הערשי סגל והצילום של יוסף שלסט; הפיק את הפרויקט – לייבי שרנסקי, בעוד הניהול והשיווק העסקי הופק על ידי מענדי צימעט.

עיבוד: בני לאופר. הוקלט באולפני: M.W. של מיכאל ויינברגר ו’טנור’ של מיכאל צי. מיקס: חיים מוזס. עיצב גרפית SDR פרסום -שמעון רוכמן סאונד והגברה: אברהם רוזנפלד. יח”צ בישראל: אבריימי גולדשטיין. יח”צ ארה”ב: יוסי שיק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכל המסתפקים בעניין הקליפ, האם לראות או לא לראות מכיוון שזה נעשה בבית כנסת, שווה קריאה
    14/02/2021 17:45
    יואלי
  1. לכל המקטרגים על הקליפ הקדוש שיכול רק לקרב עמך בית ישראל לאבינו שבשמיים ושבת קודש, וח”ו אין כאן שום זילזול, זה בכדי להראות איך נראה קידוש יפה ואוטנתי שמתקיים בשבת קודש בבתי כנסיות וזה דבר חיובי ביחד עם ניגוני שבת קודש, עכשיו נעבור לעניין עצמו שהעדה החרדית יוצאים נגד הסירטון היפה הזה, דבר אחד זה לא העדה החרדית יש קומץ קטן בשכונת מאה שערים שקוראים להם הסיקריקים שאותם סיקריקים מזדהים עם הערבים והראש של הקבוצה התחבק עם ערפאת ימ”ש, הם לוחצים על העדה החרדית לצאת נגד כל דבר קדוש וטהור והעדה נלחצים מאותם קומץ של סיקריקים, ולכן העדה נתנו קישוקוש קטן על הפתק ואת כל המלל הבלה בלה אותם פושעים מילאו ויצאו להדביק ברחובות ופלאיירים שהם הכי אלופים בלהשמיץ וכו’ כל יום יושבים עד השעות המאוחרות של הלילה עם סגריות בתוך בתי כנסת במאה שערים של העדה והסיקריקים ומרכלים כמו תפארת ירושלים הנמצא ברח’ בתי ורשא, וסאטמאר יואל, והמעוז של הקיצונים שיצאו נגד הקליפ שיושבים בשטיבלאך ישועות יעקב בשוק מאה שערים וכן הלאה, ומדברים לשון הרע ומרכלים על דמויות ואנשים חסידויות וקהילות ושופכים דמים של אנשים מדי יום בבתי הכנסיות של העדה החרדית, כאן הם עוברים על לשון הרע וריכילות שזה עבירה חמורה. וזילזול בית כנסת, וחילול השם ה”י, אני לא יתפלא שבגלל אותם שקצים שמדברים בבתי כנסיות ושופכים דמים של אנשים בגללם הגיע מגיפת הקורונה מה שבטוח הכל יכול להיות אבל אני הקטן לא יודע חשבונות שמים, אבל זה הרבה יותר גרוע מאשר לצלם משהו קדוש בשביל לעורר אנשים נשים וטף לדביקות דשבת קודש, ועוד דבר זה לא שונה מאשר להסריט שמחת בית השואיבה או הכנסת ספר תורה או סתם דינרים שעושים בבתי כנסיות הרי מה, פה הביאו צילום יותר מקצועי מאשר מצלמת פילים שהעדה החרדית משתמשים בגלוי או להביא איזה צלם שיש לו מסריט בשווי 220 שקל, זה הרי אותו דבר רק פשוט זה ציוד יותר יקר ויותר מקצועי זה אפילו לא סמארטפון זה מסריט רגיל שאין לו גישה לאינטרנט, זה הכל צביעות ושקר וקנאה גדולה שאין כמוהו, בנוסף לזה שאלו רב לפני, כמובן רב חרדי מפורסם ואמר שאין בעיה להסריט קליפ מסוג הזה בבית כנסת כל זמן שמנגנים ושרים, הרי כל יום יוצאים עשרות אלפי קליפים של נגינה ברשתות ואף אחד לא קופץ ולא אומר דבר, פשוט כאן זה מוסרט במאה שערים וכידוע במאה שערים יש לאנשים עיניים גדולות ו90 אחוז מובטלים שם ומחפשים להעסיק את עצמם במשהו אז מצאו משהו, וכל יום הם מוצאים משהו אחר פעם זה לצעוק על חייל שנכנס בטעות למאה שערים ופעם זה על תימני שאכל יותר מדי חילבה, ככה זה שאין להם עבודה.

    ואגב הקליפ צולם ביום חול…