התפתחות בפרשת ‘הגביר המעגן’: בית הדין עצר הקנס היומי על אביו

בחודשים האחרונים מביע חיים הופמן, שמעגן את רעייתו מזה 15 שנה, הסכמה להעניק גט • בעקבות המו"מ בית הדין הרבני החליט ש"יש להקפיא זמנית את החיוב היומי שהוטל על האב לפרק זמן של 60 יום"
חרדים 10
כ"ז שבט התשפ"א / 09.02.2021 20:08

חמש שנים לאחר שנחשפה באופן פומבי בחרדים 10 פרשת ‘הגביר המעגן’, האם לראשונה יש נקודת אור לסיומה? לאחר שנים ארוכות של סירוב לתת גט לרעייתו, הסכים חיים הופמן באופן עקרוני לתת גט לרעייתו. כך דווח ב’ישראל היום’.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

בשל ההתפתחויות הוחלט בבית הדין לבטל באופן זמני את אחת הסנקציות המשמעותיות בפרשה זאת – קנס יומי בסך 5,000 שקלים שהוטל על אביו של הסרבן – יעקב הופמן.

מדובר בהתפתחות נוספת בפרשת העגינות הקשה.

כבר לפני כ-7 שנים, לאחר שהגישה האישה תביעת גירושין, פסק בית הדין הרבני האזורי בתל אביב בראשותו של הרב שלמה שטסמן כי הבעל חייב ליתן גט לאשתו, אולם הבעל סירב לקיים את פסק הדין.

לדברי האישה, אבי הבעל שהינו ‘גביר’ ואיל הון מאחת החסידויות – שמרכזה בישראל –  הוא זה שעומד מאחורי עיגונה. טענה זו נבדקה והוכחה בבית הדין כנכונה, בעקבות עדים שנחקרו בבית הדין וראיות שהובאו, בין השאר על ידי אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, בראשות הרב אליהו מימון, שפעלו בארץ ובארצות הברית כדי לטפל בתיק.

לפני יותר מחמש  שנים, כאשר הגיעו הורי הבעל המעגן לביקור בישראל, הם זומנו לעדות בפני בית הדין הרבני בתל אביב ובמסגרת זו עוכבה יציאתם מהארץ.

לאחר שבית הדין הרבני בתל אביב שוכנע כי אביו של סרבן הגט מסייע ותומך בבנו בעיגון האישה, החליט בית הדין לראשונה ובאופן תקדימי להטיל על האב סנקציות בגין בזיון בית המשפט אף שאינו בעל דין ישיר בהליך.

האב ניהל נגד בית הדין הרבני הליכים בבית המשפט העליון. עתירתו, שכללה בין היתר בקשה לבטל קנס כספי יומי שהוטל עליו על ידי בית הדין בסך 5,000 שקלים – נדחתה.

סכום הקנס עמד, נכון לחודש יולי האחרון, על יותר ממיליון וחצי שקלים. ביולי הותרו לפרסום שמותיהם של יעקב וחיים הופמן, על מנת להטיל לחץ נוסף על הבן להעניק גט לרעייתו.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, לאחרונה התרחשו מספר התפתחויות חשובות בתיק המתמשך, שמלמדות על נקודת אור אפשרית לסיומה האפשרי של הפרשה העגומה.

בחודשים האחרונים ישנו דו שיח עם חיים הופמן, הבעל המעגן, בניסיון לשכנע אותו לתת גט, וזה הסכים לתת את הגט, אם אשתו תגיע לארצות הברית. לטענת הופמן רבו שנפטר התנגד להסדר, ולכן “אם היא רוצה גט שתבוא לארה”ב”. גם בית הדין הסכים בנובמבר האחרון לכך שהרב היה אחד המשוכות הגדולות שהתנגדו לגירושים.

ב’ישראל היום’ צוין, כי למרות שמדובר בהתפתחות משמעותית, יש לקחת אותה בעירבון מוגבל. בעבר הסכים הופמן להגיע ללונדון אך לבסוף סירב לכך מחשש כי ייעצר. טיסה לארה”ב, אמרו עורכי דינה של האישה בנובמבר האחרון, בעייתית מכיוון שהיא סובלת מבעיות רפואיות שבעקבותיהם היא לא יכולה לטוס.

כחלק מהשכנוע של הצדדים הוחלט כי יעקב הופמן יספק 120 אלף שקל כערבות. אם הגט יוסדר הכסף יועבר בחזרה לאב, ואם לא – הכסף יועבר לאישה העגונה.

העובדה שישנן התפתחויות חיוביות מוכחת בין היתר בצעד משמעותי של בית הדין, שככל הנראה, חש שיעקב הופמן אכן עושה מאמצים כדי להביא לגט.

בסוף ינואר הוחלט בבית הדין הרבני הגדול בירושלים להקפיא את הקנס היומי שהוטל על הופמן, בסך של 5,000 שקלים.

הדיינים ציינו: “הואיל ובין הצדדים מתקיים הליך של מו”מ ענייני לסיום ההליכים בהסכם הוגן, ולאור שיתוף הפעולה של המערער משלם את ההוצאות הכרוכות בנסיעת המשיבה והנלווים אליה לחו”ל לצורך הסדרת הגט… עמדת בית הדין שיש להקפיא זמנית את החיוב היומי.. לפרק זמן של 60 יום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות