“התיאוריה הופרכה”: הנגיף לא דלף ממעבדה • אז מאיפה הוא התפרץ?

פקחי ארגון הבריאות העולמי הנמצאים בסין על מנת לחקור את מקור נגיף הקורונה: "היעדר עטלפים באזור ווהאן מצביעה כי הנגיף קפץ אל בני האדם ככל הנראה דרך בעל חיים אחר. העבודה על זיהוי המסלול של הנגיף נמשכת"
חרדים 10
כ"ז שבט התשפ"א / 09.02.2021 15:58

צוות המחקר של ארגון הבריאות העולמי הנמצא בסין על מנת לחקור את מקור נגיף הקורונה, שולל את הטענות כי הוא נוצר במעבדה באופן מכוון.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הצוות הבהיר היום (שלישי) במסיבת העיתונאים: “מאד לא סביר שהנגיף נפוץ מדליפה במעבדה בווהאן”.

לדברי החוקרים, ככל הנראה הנגיף עבר לבני אדם ממין מתווך, ומקורו ככל הנראה בעטלפים או בעלי חיים אחרים שהעבירו אותו לבני אדם.

“העבודה לגילוי מקורו של הנגיף הובילה למקום מאגר טבעי של עטלפים”, אמר אחד החוקרים. “עם זאת, היעדר עטלפים באזור ווהאן מצביעה כי הנגיף קפץ אל בני האדם ככל הנראה דרך בעל חיים אחר. העבודה על זיהוי המסלול של הנגיף נמשכת”.

אחד החוקרים בצוות אמר כי ככל הנראה ייקח שנים רבות כדי להבין את המקור האמיתי של הנגיף.

“אנו לא יודעים בדיוק מה ההשפעה של השווקים בווהאן על התפשטות המגיפה”, אמרו החוקרים. “ההתפרצות שם הייתה יותר קלה, אך לא מדובר בכל הסיפור. היו התפרצויות גם במקומות אחרים. התאוריה שלפיה הנגיף יוצר על ידי בני אדם הופרכה על ידי הקהילה המדעית ברחבי העולם”.

מומחי ארגון הבריאות העולמי בילו כחודש בסין, שבועיים מתוכם בבידוד, לפני שהחלו במשימתם.

לאורך השנה האחרונה נפוצו טענות רבות על כך שמקור הנגיף הוא במעבדה בסין ושיוצר ממניעים כלכליים ובואופן מכוון. אחד האישים הבולטים שהפיץ את הטענות הללו היה נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות