גפני: לא נכנס לקואליציה אם לא תעבור פסקת התגברות

יו"ר יהדות התורה מציב תנאי בדרך לקואליציה: "דרשנו פסקת התגברות כל השנים, לצערי היו מפלגות בקואליציה שלא נתנו לזה לקרות. אני אומר ברור: הפעם אנו נעשה לזה סוף - ושידעו זאת כולם" • "הסיבה שיש מלחמת תרבות נגד המגזר החרדי, זה רק בגלל שאנחנו הולכים עם ביבי"
אריה ריבקינד
כ"ו שבט התשפ"א / 08.02.2021 10:51

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, אמר הבוקר (שני) בפתח ישיבת ועדת הכספים, כי מפלגתו לא תיכנס לשום קואליציה – בלי פסקת ההתגברות.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

גפני סיפר על שיחה שהיתה לו לפני שנים עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר, פרופ’ אהרון ברק. “היינו באוניברסיטת תל אביב והוא אמר לי: אתם תהיו באופוזיציה ואתם צריכים את בית המשפט ואתם תזדקקו לזה. אז אמרתי לו: אדם חרדי יכול להיות שיגיע לבית משפט באופן פרטי ויקבל סעד. אבל כציבור מקום המדינה ועד היום הזה אני לא זוכר מקרה אחד שבית המשפט העליון נתן לנו סעד. מעולם לא קיבלנו סעד מבית המשפט העליון”.

הוא הוסיף: “אין לי מה לתלות תקוות. או שאנחנו בקואליציה או שאנחנו באופוזיציה, או שאנחנו יכולים להעביר חקיקה או שאנחנו לא יכולים להעביר חקיקה, מבית המשפט לא נרוויח שום דבר”.

גפני הודיע: “אני אומר באופן ברור. יהדות התורה לא תהיה שותפה בשום קואליציה אם לא שיעבור פסקת התגברות.

“דרשנו את זה כל השנים, לצערי היו מפלגות בקואליציה שלא נתנו לזה לקרות. הפעם אנחנו נעשה לזה סוף – ושידעו זאת כולם. תהיה פה הפרדה ברורה בין הרשות המחוקקת והרשות השופטת, תהיה פה פסקת התגברות על בג”ץ”.

גפני אמר היום גם: “הסיבה שיש מלחמת תרבות נגד המגזר החרדי שמקפיד על הנחיות משרד הבריאות, זה רק בגלל שאנחנו הולכים עם ביבי. אם היינו אומרים ברמז שאנחנו לא הולכים אתו, ההתקפות היו פוסקות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות