שידור חוזר: אלפים השתתפו בהלווית הגר”ח וואזנר זצ”ל

מסע הלוויתו של הגאון רבי חיים וואזנר זצ"ל, גאב"ד זכרון מאיר וראש ישיבת 'חכמי לובלין' שנפטר בגיל 82, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה נערכה הלילה בבני ברק • שידור חוזר ממסע הלוויה: מההספדים בישיבת חכמי לובלין ועד הקבורה בבית החיים 'שומרי שבת' I צפו בעימותים עם המשטרה
יוסף גרינבוים
כ"ה שבט התשפ"א / 07.02.2021 21:04

בבני ברק התקיימה הערב (ראשון) הלוויית הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ”ל, גאב”ד זכרון מאיר וראש ישיבת חכמי לובלין בבני ברק, שנפטר אחר הצהריים, בגיל 82,  לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

עריכת ‘הטהרה’ התבצעה בבית העלמין בחולון, שם עורכים את ‘הטהרה’ של כל מי שנפטרו מקורונה. שוטרים ליוו את המיטה מבני ברק וחזרה.

מסע הלוויה יצא בשעה 21:00 מישיבת חכמי לובלין ברחוב הרב דסלר בבני ברק, לבית החיים ‘שומרי שבת – זכרון מאיר’, שם נטמן סמוך לאביו מרן פוסק הדור הגר”ש וואזנר זצ”ל ואמו הרבנית ע”ה.

וידאו: שמעון ברוך, ידיעות מהשטח בטלגרם

הרה”צ רבי אברהם יעקב איצקוביץ, חתן בעל ה’שבט הלוי’ זצ”ל, הכתיר במסע ההלוויה את הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, בנו בכורו של גאב”ד ‘זכרון מאיר’ למלא מקום אביו.

במהלך הלוויה פרצו עימותים בין המלווים שהמתינו ברחובות הסמוכים לישיבה לבין השוטרים, ובשלב מסוים המלווים אף פרצו את הגדרות שהוצבו.

צילום: ארגון הצלה

עשרות חובשים ואופנועים של ארגון הצלה נערכו לכל אורך הציר בו עבר מסע ההלוויה, בכדי לאבטח את משתתפי ההלוויה.

16 משתתפים נזקקו לטיפול רפואי במקום, ביניהם: חבלות קלות, מקרי עילפון וחולשות.

בחסדי שמיים ההלוויה הסתיימה ללא אירועים חריגים וצורך בפינוי אחד לבית החולים.

יו”ר הצלה, ר’ אושי שלומוביץ, אמר: “היה לי קשר קרוב מאוד לרב. הרב הנחה את הארגון לאורך כל שנותיו, בתחילה כבנו של מייסד ונשיא הארגון מרן בעל השבט הלוי זצ”ל, ואחר כך בעצמו כנשיא הארגון. קיבלנו ממנו בהלכה ובעצה טובה בכל צעד ושעל על מנת לפעול בהצלת חיים על פי שמירת השבת וההלכה. יהי רצון שיהיה מליץ יושר עלינו ועל כל עם ישראל”.

בעת הלווייה חילקו צוותי הפיקוח העירוני אלפי מסיכות לציבור לאורך מסע ההלוויה.

הפיקוח העירוני יחד עם משטרת ישראל המפקדת על קיומה של ההלוויה ושמירת כלל מרכיבי הביטחון, ניסו לפעול לשמירה על הכללים, אולם ללא הצלחה.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות