סקר: רוב הימנים והחרדים בטוחים למי יצביעו, בשמאל עדיין מתלבטים

74% מהציבור הישראלי תומכים בנקיטת צעדים משפטיים ותקציביים כנגד גורמים חרדיים הפועלים בניגוד להנחיות • 72% מהציבור היהודי הנותנים ציון טוב או מצוין למערכת הבריאות על ניהול מבצע החיסונים
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"א / 07.02.2021 14:06

מ’מדד הקול הישראלי’ לחודש ינואר 2021 של המכון הישראלי לדמוקרטיה שפורסם היום (ראשון) עולה, כי רוב  של 58% בציבור היהודי כבר יודע עבור איזו מפלגה יצביעו.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

ההבדל, עם זאת, בין המחנות הפוליטיים גדול: בעוד שבימין קיים רוב מוצק שבטוח בהעדפתו (69%), פחות ממחצית מהמשתייכים למחנה השמאל (45%) ורק 41% ממצביעי המרכז בטוחים או די בטוחים למי יצביעו ב-23 במרץ.

בקרב הציבור הערבי רק 42% בטוחים או די בטוחים לאיזו מפלגה יצביעו. 15% מהערבים ציינו כי לא יצביעו כלל, בהשוואה ל-3% מהיהודים.

עוד עולה מהסקר, כי נשים פחות בטוחות למי יצביעו: כך 64% מהגברים היהודים לעומת 53% מהנשים היהודיות, ו-49% מהגברים הערבים בהשוואה ל-36% מהנשים הערביות.

רוב גדול מבין אלו שהצביעו למפלגות החרדיות ציינו כי יצביעו להן גם בבחירות הקרובות (יהדות התורה – 87%; ש”ס – 72%).

כך גם בקרב מצביעי הליכוד (61%), מעל מחצית ממצביעי הרשימה המשותפת ומצביעי ישראל ביתנו, ו-37% מקרב מצביעי ימינה.

בקרב מי שהצביע בבחירות האחרונות למפלגות כחול-לבן והעבודה-גשר מרצ בולט השיעור הגבוה של אלה שטרם החליטו למי להצביע בבחירות הקרובות, כאשר רק שליש מתכוונים להצביע לאותה מפלגה.

הציבור שהשיב לסקר העניק ציון טוב למערכת הבריאות על ניהול מבצע החיסונים: שני שלישים מהציבור הישראלי נותנים למערכת הבריאות ציון טוב או מצוין. רק 11% נותנים למערכת זו ציון לא טוב עד גרוע על ניהול המבצע.

מול 72% מהציבור היהודי הנותנים ציון טוב או מצוין למערכת הבריאות על ניהול מבצע החיסונים, רק 44% מהערבים נותנים ציונים אלה.

74% מהציבור הישראלי תומכים בנקיטת צעדים משפטיים ותקציביים כנגד גורמים חרדיים הפועלים בניגוד להנחיות הממשלה למאבק במגפת הקורונה, כאשר למעלה מרבע (27%) מאלו המגדירים עצמם חרדים תומכים גם הם בצעדים חריפים אלה.

41% סבורים שהכוח שהפעילה המשטרה נגד הפרת ההנחיות בקרב החרדים היה חלש מדי. כשליש סבורים שהכוח שהופעל הלם את ההפרות, ואילו כ-17% מעריכים שהיה חזק מדי.

בסקר רואיינו 605 איש ואשה בשפה העברית ו-300 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות