חב”ד הדיחה השליח במסצ’וסטס שניהל תעמולה נגד החיסונים: ‘עוין’

הרב מיכאל גרין, שליח חב"ד בוודסברו שבמסצ'וסטס, ניהל תעמולה נגד חיסוני הקורונה ותקנות הבריאות - והודח על ידי 'המרכז לענייני חינוך' של חב"ד • בין היתר הטיף: "אל תשתתף בבית כנסת שאוכף מדיניות מסיכות"
נתן פרל
כ"ה שבט התשפ"א / 07.02.2021 11:55

הרב מיכאל גרין, שליח חב”ד במסצ’וסטס, הודח בסופהשבוע רשמית על ידי ‘המרכז לעייני חינוך של חב”ד – הגוף האחראי על שלוחי חב”ד –  לאחר חודשים של הצהרות פומביות ולאחר שהתגייס למחמה בתקנות הבריאות של הממשלה האמריקנית וחיסוני קורונה.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הרב גרין, שכיהן כמעט 20 שנה כמנהל בית חב”ד בוודסטבורו, הממוקם כ-35 קילומטרים מבוסטון, הטיף לציבור שומעיו שלא לעטות מסכה ולא לקבל את החיסונים החדשים של קורונה, אותם הוא מכנה “ניסוי מניפולציה גנטית ו-פי 100 מסוכנים יותר מקורונה עצמה”.

“זה לא חיסון. זה ניסוי ועיקור המוני”, כתב גרין בשבוע שעבר בפייסבוק שלו.

הרב מיכאל גרין ואחיו דניאל גרין, תושב קראון הייטס, מפיצים מידע אנטי-חיסוני מזה שנים, ומקדמים דעות אלה מאז התפרצות החצבת בשנת 2019.

הרב גרין פרסם, בין היתר, בפייסבוק: “אל תשתתף בבית כנסת שאוכף מדיניות מסיכות … הם חיללו את בית מקדש מעט”, וכי אין “להסתמך על הכשרות של רב כזה חסר מנהיגות”.

הוא גם עודד אחרים להגיע למצעד בברוקלין שקרא “ללא מסכות, לא עוד בדיקות, ללא חיסון חובה, ללא התרחקות חברתית, ללא מעקב אישי, לאפשר למשפחות להיכנס לבתי חולים ובתי אבות”.

הרב גרין כתב גם כי החיסונים אסטראזנקה ומודרנה ה”אסורים באופן מוחלט על פי ההלכה היהודית”.

הוא גם נשא דברים באירוע נגד חיסונים שהתקיים לאחרונה בקראון הייטס.

לאחר סערה פומבית שהתעוררה בשל הודעותיו הרבות השנויות במחלוקת, הוא הודח מתפקידו כשליח רשמי ונמחק מרשימת השלוחים הרשמית של מרכזי חב”ד ברחבי העולם.

בתגובה להחלטה כתב הרב גרין בפייסבוק: “ארגון הדגל שמייצג כביכול את תנועת חב”ד אימץ צנזורה, דיכוי ועריצות”.

אחיו התאום מקראון הייטס, דניאל גרין, אמר כי אחיו הוא “הרב היחיד המדבר את האמת”, וכי הוא “רק התבטא בתמיכה ברוב הדומם”.

הרב מנדל פוגלמן, אמר בהצהרה מטעם המרכז לעייני חינוך: “הרב מיכאל גרין הודח כנציג חב”ד-ליובאוויטש המשרת את וודסבורו. למרבה הצער, פעילויותיו והצהרותיו של הרב גרין מנוגדות למשימת הארגון ומתנגשות ישירות עם המשימה הקדושה שלשמה מונה. חלק מההצהרות הפומביות שלו היו פזיזות ביותר ועלולות להיות מסוכנות, והוא שוב ושוב היה עוין ופוגע במי שלא הסכים איתו.

“קיווינו שאפשר יהיה לפתור את זה איכשהו ושכולנו נוכל להחזיר את האנרגיות שלנו לאחריותנו הקהילתית. במשך הזמן ובמיוחד לאחר שהרב קיבל אזהרות מרובות התברר כי פיטורים הם הבחירה היחידה שנותרה לנו. זו לא הייתה החלטה קלה לקבל, ולא נלקחה בקלילות. אנו מאחלים לרב גרין ולכל המשפחה היקרה רק את הטוב בהמשך.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות