ביבי: המוטציה משתוללת. התחסנו • לגנץ: “אתה רק מחפש כותרות”

ראש הממשלה: "אנחנו המדינה היחידה כפי שכתב היום ה-Financial Times, שמתמודדת בהצלחה מסוימת עם המוטציה הבריטית בגלל מיליוני החיסונים" • גבי אשכנזי: "מישהו לא מסתפר פה? תראה לי אחד שלא מסתפר"
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשפ"א / 04.02.2021 17:30

שרי הממשלה דנים אחר הצהריים (חמישי) בהארכת הסגר, לאור המשך התחלואה הקשה בישראל.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: “המוטציה משתוללת בכל העולם. בגרמניה, בריטניה ובמדינות רבות בעולם מדברים על סגרים הדוקים במשך שבועות וחודשים, יש שמדברים אפילו עד אפריל. גם בישראל המוטציה הבריטית משתוללת, אנחנו יכולים לראות את זה בעובדה הפשוטה שכ-80% מהתחלואה בישראל היום היא מהמוטציה הבריטית, זה שינוי מצב.

“התחלואה בארץ גבוהה מאוד, לצערי יש ירידה מתונה בלבד בחולים הקשים ולכן המצוקה והעומס בבתי החולים הם גבוהים מאוד”.

נתניהו סיפר על התקדמות מבצע החיסונים: “אנחנו המדינה היחידה כפי שכתב היום ה-Financial Times, שמתמודדת בהצלחה מסוימת עם המוטציה הבריטית בגלל מיליוני החיסונים שיש לנו כאן. התחלנו היום לחסן את אזרחי ישראל מעל גיל 16, אבל מה שהכי חשוב הוא שכל ישראלי וישראלית מעל גיל 50 יתחסנו.

“צריך להבין, 97% מהתמותה מצויה בגילאים מעל גיל 50, ו-92% מהתחלואה הקשה מעל גיל 50. כולם לכו להתחסן – אבל קודם כל האנשים מעל לגיל 50 – לכו להתחסן. בקרב בני 60 ומעלה חלה ירידה של 26% במאושפזים הקשים וירידה של כ-45% במאומתים בשישה עשר הימים האחרונים. זו תוצאה ישירה של החיסונים.

“לכו להתחסן. החיסונים עובדים. כך אם תלכו להתחסן – נוכל לצאת בהדרגה מהקורונה ולפתוח את הכלכלה שלנו בזהירות ובאחריות. זהו צו השעה ועל כך נדון היום בישיבת הממשלה”.

נתניהו הוסיף: “אנחנו שונים ממדינות אחרות, הן עושות רק סגרים, זה כל מה שהן עושות. אנחנו יכולים לעשות יציאה מאוד זהירה ומדורגת מהסגרים, כי אנחנו יכולים לחסן תוך שבועיים למעלה מ-90% מהאוכלוסייה מעל גיל 50. זה צריך להיות היעד החשוב ביותר שלנו ואני מבקש מכולם להתגייס לשם כך. אנחנו צריכים לעבור להסתכל על אחוז המחוסנים בגילאים הקריטיים, ואם הם מוגנים אז כולנו מוגנים”.

שר הפנים הציע להשתמש ברשויות המקומיות כדי לעודד התחסנות. “הרשויות המקומיות הן היחידות שיכולות לעשות זאת טוב יותר. צריך להביא להן רשימה של מי שטרם התחסן. הן יסתערו בית בית. עיר שתגיע ל-90 אחוז חיסון תגיע לעיר פתוחה מבחינת רמזור. שם צריך להיות המאמץ הלאומי”.

“אנחנו צריכים לעבוד בשני צעדים: להתחיל בפתיחה בדברים שהם קלים, מהסוג של ביטול מגבלת המרחק, פעילות של עסקים אחד על אחד, תפילה בבתי הכנסת של עד 10 אנשים, צימרים למשפחות גרעיניות, שמורות טבע, ספורט מקצועני ועוד.

”בנוסף, החל משבוע הבא צריך להתחיל לפתוח את מערכת החינוך במתווה מוסכם, להתחיל לפתוח את העסקים במתווה של תו סגול מחמיר, ולהתחיל לפתח גישה של תו ירוק לכל אחד מהמקומות, כולל חדרי כושר, אפשר להתחיל לפתוח אותם תחת תו ירוק. בעיניי סגר הפסיק להיות תכנית עבודה ופתרון יחיד ואנחנו חייבים להתחיל בצורה מדורגת ומבוקרת לפתוח את המשק”.

בהמשך הישיבה העיר שר החוץ גבי אשכנזי: “פתחו עיניים והסתכלו סביב. הכל פתוח. תגיד מה אתה מדבר על אלף מטר? עסקים ללא קהל לא מקבלים קהל? מישהו לא מסתפר פה? תראה לי אחד שלא מסתפר”.

אורית פרקש: אני לא הסתפרתי.

אקוניס: גם אני לא.

דרעי: גבי, תספר לנו איפה מסתפרים.

גבי: בבתים. אנשים מביאים את הספרים אליהם.

ראש הממשלה תקף במהלך הישיבה את הקריאות של גנץ לפתוח את המסחר ולהתיר את ההגבלות: ”אתה יכול להמשיך את האג׳נדה שלך למרות שהיא לא מדוייקת”.

נתניהו פנה לד”ר שרון אלרעי פרייס ואמר: ”בבקשה שרון את יכולה להמשיך, אתה (גנץ) תמשיך עם הכותרות”.

גנץ הגיב: ”כן כל מה שאני עושה פה זה כותרות. שלוש שעות של מומחים שלך, ואתה אומר שאני עושה כותרות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לגבי אשכנזי
    04/02/2021 18:50
    חנן
  1. הספר שלך לא צריך לקבל 10000 שקל קנס או שהקנס הוא רק לחרדים?!