לוין: בן גביר לא יהיה בקואליציה, אבל השאלות שלכם עליו צבועות

יו"ר הכנסת תומך בהסכם בין מפלגת הציונות הדתית לעוצמה יהודית - ומסביר למה הוא הכרחי: "מפלגה של סמוטריץ' לבד לא היתה עוברת, אבל היתה מאבדת שלושה מנדטים לגוש"
• "כאשר סיעה כמו בל"ד ממליצה על בני גנץ - ובקולותיה הוא זוכה במנדט, לא שמעתי את זעקות ה'געוואלד'"
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשפ"א / 04.02.2021 10:46

יו”ר הקואליציה יריב לוין התייחס הבוקר (חמישי), בראיון לרשת ב’, להסכם הבלוק הטכני שנחתם בין מפלגת הציונות ‘הדתית’, למפלגות ‘נעם’ ו’עצמה יהודית’.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

“כל החלטה על איחוד כוחות היא נכונה, אין צורך בכל כך הרבה מפלגות קטנות, חשוב מאוד שכל קולות הימין יבואו לידי ביטוי”, אמר לוין.

הוא הסביר: “צריך להבין שמפלגה בראשותו של בצלאל סמוטריץ’ לבד כנראה לא היתה עוברת את אחוז החסימה, אבל היתה מאבדת שלושה מנדטים לגוש הימין ולכן החיבור הזה עם כל הקשיים שהוא מעורר הוא חיבור הכרחי ואני חושב שטוב שהוא קרה”.

לוין הדגיש: “בודאי שדרכו של איתמר בן גביר אינה דרכי ודעותיו אינן דעותי. לצערי הרב, בכנסת מכהנים כבר תקופה ארוכה אנשים שבעיני הם גרועים הרבה יותר, אני יכלול לתת דוגמה, כאשר סיעה כמו בל”ד לא רק יושבת בכנסת אלא גם ממליצה על בני גנץ לקבלת המנדט לראשות הממשלה – ובקולותיה הוא זוכה במנדט, לא שמעתי אז את זעקות ה’געוואלד’ ואת הטענות והשאלות מהסוג הזה”.

לדבריו, “בעניין הזה יש מידה לא מעטה של צביעות. אני בהחלט חושב שאיתמר בן גביר והמפלגה שלו אין לנו כוונה שהם יהיו חלק מהקואליציה. מצד שני אני חושב שהכרחי ליצור מצב שהמפלגה של בצלאל סמוטריץ’ תעבור את אחוז החסימה ובנסיבות הללו זה מהלך נכון והכרחי”.

גם השר אלי כהן התייחס, בראיון לערוץ הכנסת, לריצה המשותפת של מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית: “אני מעריך שבן גביר לא יהיה בממשלה. הליכוד הוכיח שהוא פועל בצורה אחראית ושקולה ומי שיאמץ את הקווים שלנו ואת המדיניות שלנו – יהיה בממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות