הצלחה לתרופה ישראלית: 90 אחוז מחולי קורונה קשים הבריאו ושוחררו הביתה

חרדים 10
|
כ"א שבט התשפ"א / 03.02.2021 19:09
התרופה מיועדת לחולים במצב קשה או קריטי • 14 מתוך 16 החולים שהשתתפו בניסוי, שוחררו לביתם בזמן ממוצע של 5.3 ימים ממתן התרופה לראשונה • מי שפיתח את התרופה הוא פרופ’ דרור מבורך – מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בהדסה

חברת ‘אנלייבקס תרפיוטיקס’ הודיעה היום (רביעי) על תוצאות טובות מהניסוי שערכה בטיפול לחולי קורונה במצב קשה או קריטי, בתרופה שלה אלוסטרה (Alloctera).

לפי דיווח ב’גלובס’,  הניסוי בתרופה של אנלייבקס, שנמצאת בשבלי פיתוח, נערך ב-16 חולים ללא קבוצת ביקורת, מהם תשעה במצב קשה ושבעה במצב קריטי.

מהניסוי עולה, כי  אין נפטרים בקרב קבוצת הניסוי, ו-14 מבין 16 חולים שוחררו לביתם. שני חולים נוספים עדיין מונשמים בטיפול נמרץ.

המועד הממוצע לשחרור אותם חולים שהשתחררו, היה 5.3 ימים אחרי קבלת הטיפול (4.2 ימים בממוצע לחולים במצב קשה, ו-7.2 ימים בממוצע לחולה קריטי).

הנתונים מעודדים, ומצטרפים לנתונים מחמישה חולים נוספים, שטופלו בשלב I של הניסוי. גם בקבוצה זו, לא נרשמה תמותה, וחמישה החולים שוחררו מבית החולים.

מאחורי החברה עומדים המייסד פרופ’ דרור מבורך – מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בהדסה; המנכ”ל אורן הרשקוביץ; והיו”ר שי נוביק. אלוסטרה פותחה על בסיס מחקריו של מבורך.

כיום ישנן תרופות ספורות שמאושרות לטיפול בקורונה: התרופה האנטי ויראלית רמדסיביר, נוגדני מחלימים, סטרואידים ונודגנים מהונדסים. מבין אלה, הסטרואידים הם כנראה התרופה היחידה שהיא יעילה בשלב המחלה אליו מכוונת אנלייבקס.