בן גביר, סמוטריץ’ וחגית משה במגעים לקראת ריצה משותפת

אריה ריבקינד
|
כ"א שבט התשפ"א / 03.02.2021 18:19
מנהיגי רסיסי המפלגות בימין מנסים להגיע להסכם על רקע לחצים כבדים מצד אנשי נתניהו • חגית משה ובצלאל סמוטריץ’ כבר הסכימו על ריצה משותפת ואיחוד • יאיר לפיד: “נתניהו עושה ככל שביכולתו להכניס לכנסת כהניסט” • בן גביר: “אומר מי שרוצה להכניס את אחמד טיבי לממשלה”

ראשי מפלגות הבית היהודי, עוצמה יהודית והציונות הדתית – חגית משה, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ’, מקיימים מגעים הערב (רביעי) במטרה להגיע להסכם על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-24.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

זאת לאחר שמפלגות הבית היהודי בראשותה של חגית משה, ומפלגת הציונות הדתית בראשותו של בצלאל סמוטריץ’, הגיעו היום (רביעי) להסכמה עקרונית על ריצה משותפת לבחירות הקרובות לכנסת ה-24.

בראש המפלגה צפוי לעמוד סמוטריץ’, לאחריו משה, עו”ד שמחה רוטמן, דוידי בן ציון, אופיר סופר, וקותי תנעמי (סגן ראש עיריית גדרה).

אנשיו של ראש הממשלה הפעילו בימים האחרונים לחץ כבד על סמוטריץ’ לחבור אל בן גביר, כדי למקסם את כל הקולות בימין ולמנוע סכנה שכל רסיסי המפלגות לא יעברו.

אנשיו של נתניהו אף הציעו לשריין מקום לנציג של סמוטריץ ברשימת הליכוד, כדי להקל על הריצה המשותפת בימין.

מוקדם יותר היום, אמרה משה בריאיון לגל”צ: “כמו שהבטחתי, עשינו הכל כדי לחבור למפלגה משמעותית ואנחנו בישורת האחרונה. יש הסכם שהוא נכון לשתי המפלגות ונותן את הבמה באופן שיוויוני, אחרי הבחירות נעשה גם מהלך של איחוד מפלגות לכדי מפלגה אחת באופן רשמי”.

מפלגתו של בן גביר הסכם לריצה משותפת עם מפלגת נעם.

על פי סקרי מנדטים עדכניים, איחוד בין משה-בן גביר-סמוטריץ’, יכול להניב שישה מנדטים. אלמלא החיבור בין השלושה, המפלגות מסתכנות בכך שלא יעברו את אחוז החסימה.

יאיר לפיד, החרד מהאיחוד בימין שעשוי להוביל לניצחון של גוש הימין – צייץ: “העובדה שנתניהו עושה ככל שביכולתו להכניס לכנסת כהניסט תומך טרור ממעריצי ברוך גולדשטיין כמו איתמר בן גביר, היא חרפה לאומית מעוררת חלחלה. לא נותרה בושה באיש הזה”.

בן גביר השיב לו: “אומר מי שרוצה להכניס את אחמד טיבי לממשלה. רק אנחנו נמנע הקמת ממשלת שמאל בתמיכת תומכי הטרור מהרשימה המשותפת”.

סמוטריץ’ סיפר הערב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא פועל לאחד את הרשימות בזמן שבנו מתניה חוגג בר מצווה. “ממש ברגעים אלה מתניה הבן שלי נהיה בר מצווה ואני במקום להיות לידו ולחבק אותו בשמחה מתקשר לברך אותו מרחוק עם דמעות בעיניים וממשיך במו”מ כדי להביא אחדות גדולה בציונות הדתית.

”מי יתן שיעמדו לו הזכויות האלה ויזכה לגדול לתורה וליראה לתפארת עמנו וארצנו. מזל טוב חמוד שלי”, איחל האב הנרגש.