צילום קווי ביוב בעזרת טכנולוגיה מתקדמת: כבר לא “פותחים ורואים…”

תוכן שיווקי
|
כ"א שבט התשפ"א / 03.02.2021 18:03
בכל הקשור לאינסטלציה וקווי ביוב, מדובר בשימוש הנרחב והיומיומי השגרתי של המצלמות • רק בעזרתן ניתן לאתר במהירות וביעילות את נקודת הנזילה מאחורי הקיר – וכך למנוע נזקים מיותרים בבית

תמיד הרמנו גבה כשראינו פרסומים המספרים לנו על מצלמה המזהה נזילות מאחורי הקיר. אבל אין ספק שמדובר באחת ההתפתחויות המשמעותיות בתחום האינסטלציה.

לפני כן, כאשר ראינו רטיבות על הקיר, התמלאנו חשש. בעלי המקצוע אמרו לנו את צמד המילים המאיים כל כך “פותחים ורואים…”.

ללא יכולת לדעת את מקור הבעיה, נוצר צורך לחצוב בקירוב מנקודת הרטיבות ולהתחיל לשבור עד לנקודת הפיצוץ. הנזק משמעותי מאד, עלות התיקון יקרה עשרת מונים.

אבל הטכנולוגיה הזו שינתה את פני המציאות.

תורידו את הגבות ונסביר לכם קצת

כיום מבצעים צילום של קווי ביוב בטכנולוגיה מתקדמת הפועלת בשילוב מצלמה טרמית. המצלמה קולטת על ידי זיהוי של קרינת אינפרא אדום (קרינה תת אדומה – IR).  למעשה, כל חפץ הקיים בעולם מקרין חום שאינו מורגש לעין אנושית. ככל שהעצם מקרין חום גבוה יותר, הוא מפיץ קרינת אינפרא-אדום גבוהה יותר.

מצלמת אינפרא אדום ממקד את האור הנפלט מהעצמים לטווח מסוים שמאפשר לבחון את המגמה הטרמית של העצם. למצלמה חיישנים מיוחדים המבודדים את הטמפרטורות הקיימות באזור המצולם. במקרה שלנו מדובר בצילום קווי ביוב בטכנולוגיה המתקדמת הזו כך שנוצרת “מפה טרמית” המזהה את מקור החום הגבוהה ביותר.

בדיוק בשלב הזה, בזמן צילום קווי הביוב בטכנולוגיה המתקדמת. מתקבלת תוצאה גרפית של צבעים בגוונים שונים שהינה תרגום הנתונים אותן קולטת הטכנולוגיה. האזורים הכחולים והשחורים מייצגים נקודה בה הטמפרטורה נמוכה (מים) והכתום והאדום אלה האזורים החמים יותר.

לא רק ביוב ואינסטלציה

לטכנולוגיה זו שימושים רבים, החל מהתחום הביטחוני והצבאי כגון ראיית לילה, הגנה מפני תקיפות טילים ועד זיהוי מחבלים. גם בשדות תעופה, מתקנים רגישים ובתי כלא נעשה שימוש רחב במצלמות טרמיות.

מצילת חיים

תחשבו רגע על בית בוער ואפוף עשן. הכבאים פורצים לזירה ומנסים לאתר את הלכודים. בעזרת אמצעים טרמיים ניצלו רבים מהלכודים בשריפות השונות שהתרחשו.

תיכף תגיד לי שגם לקורונה היא עוזרת?!

בהחלט… בתקופת הקורונה הוצבו אלפי מצלמות טרמיות בסיסיות שנועדו לאתר אזרחים בעלי חום מעל 38 מעלות צלזיוס ולמנוע מהם להיכנס למקומות הומי אדם.

הדבר גרם לפתיחה מבוקרת של הכלכלה ומנע את קריסתה.

הלכנו רחוק. כיצד כל זה קשור לצילום קווי ביוב בטכנולוגיה מתקדמת

בכל הקשור לאינסטלציה וקווי ביוב, מדובר בשימוש הנרחב והיומיומי השגרתי של המצלמות. רק בעזרתן ניתן לאתר במהירות וביעילות את נקודת הנזילה מאחורי הקיר (יחסי חום וקור) וכך למנוע נזקים מיותרים בבית.

המצלמה הטרמית מהירה מאד, מדויקת מאד וסורקת שטחים ועצמים בזריזות. כך מתגלים הכשלים מהר מהמצופה. הטיפול בנזילה ממוקד, נקי ולא מתרחב לשום מקום לא צפוי. העלות נמוכה מאד במאות אחוזים. אין לכלוך מיותר ונמנעת פגיעה באיכות החיים בבית. ניתן אף לאתר סתימות במערכת הביוב, וכיום כל קבלן מחויב לבצע בדיקת תקינות למערכות הביוב שלו טרם מסירת הבניין ללקוחותיו.