‘מדבר לעיתון כל היום’: עימות מביך ב’ליל מיקרופונים’ של פרוש לליצמן

חרדים 10
|
כ"א שבט התשפ"א / 03.02.2021 12:45
כל האיבה פרצה החוצה: במהלך כינוס של הנהלת אגודת ישראל, החליפו סגן שר החינוך מאיר פרוש ושר השיכון יעקב ליצמן הערות ציניות זה בזה – לעיני המצלמות

חסר תקדים: בכנס של הנהלת ‘אגודת ישראל’ שנערך אמש (שלישי) פרץ ויכוח מביך לעיני המצלמות בין סגן השר מאיר פרוש לבין השר יעקב ליצמן – על רקע העימות הפנימי בין הסיעות וחוסר הסכמה על המיקומים ברשימת יהדות התורה  בבחירות לכנסת ה-24.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

במוקד העימות  עומדת הדרישה של ח”כ ישראל אייכלר  מבעלזא – שיצר ציר עם מאיר פרוש בתוך אגו”י – שלפי ההסכם החדש עם ‘דגל’ ממוקם במקום ה-8, לקבל את מקום 6 על חשבון ח”כ יעקב טסלר, שמייצג את ויז’ניץ. טסלר, לעומת זאת, מקבל גיבוי מליצמן ומסרב להיכנע לדרישה.

במהלך הנאום של מאיר פרוש, התפרץ ליצמן לדבריו עם הערות ביניים ציניות שהכעיסו את פרוש.

כך זה נשמע:

פרוש: “אני לא הולך בכוח, אני מבקש, אני חושב שיהיה ראוי…”

ליצמן: “הבנו”.

פרוש: “מותר לדבר או שגם את זה אסור לי?”

ליצמן: “אתה מדבר לעיתון כל היום”.

פרוש: “מי שהתחיל לדבר לעיתון זה היה אתה… שם אתה אמרת שאתה לא חייב לשמוע, שאתה לא חייב לדבר עם אייכלר ולא עם פרוש. הערב אתה יודע שאתה חייב לדבר איתנו”.

לפי החלטת מועצת גדולי התורה של אגו”י,  על הצדדים לדון בבוררות על המחלוקות ביניהם. אמש, במהלך הדיון הסוער בישיבת ההנהלה הודיע ח”כ טסלר כי סיעתו – ‘הסיעה המאוחדת’ – דורשת לפתוח  בבוררות את כל הנושאים שבמחלוקת, כולל המיקומים של ליצמן ופרוש.