ממחר: חיסונים לכלל הציבור • אש: צפינו שהתחלואה תרד יותר מהר

תמי גיל
|
כ"א שבט התשפ"א / 03.02.2021 11:51
מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי הנחה לאפשר את פתיחת החיסונים לכל הציבור מגיל 16 החל ממחר • הפרויקטור אש: “החיסונים נמצאים בשלב ההתחלתי של ההשפעה שלהם”

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) לקופות החולים כי ניתן לחסן את כלל הציבור מגיל 16, החל ממחר – יום חמישי.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

למרות הרחבת מבצע החיסונים לכלל האוכלוסיה, הורו שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ”ל המשרד פרופ’ חזי לוי לקופות החולים לרכז מאמצים בקבוצות הגיל 50+ ובקרב מרותקי הבית.

להזמנת תור לגילאי 18-35 יש לפנות לקופות החולים.

בקופת חולים כללית כבר שלחו הבוקר הודעה למבוטחיהם שכל הגילים יכולים להגיע להתחסן.

פרויקטור הקורונה פרופ’ נחמן אש שוחח הבוקר עם ינון מגל ובן כספית על האפשרות שהסגר יוארך בשל התחלואה שעדיין ממשיכה לעלות, ועל עתידה של מערכת החינוך ליציאה מהסגר.

“ירידה בחולים הקשים זה סימן טוב, אבל אנחנו מצפים שהירידה תהיה יותר מהירה, אנחנו מסתכלים על מספר החולים הקשים החדשים, יש מגמת ירידה אבל היא מאוד איטית”, אמר הפרויקטור.

על השפעת החיסונים על התחלואה אמר אש: “החיסונים נמצאים בשלב ההתחלתי של ההשפעה שלהם, זה נכון שקצב ההתחסנות הוא גבוה, ואנחנו מתקרבים לשני מיליון שקיבלו את החיסון, ועדיין פוטנציאל התחלואה קיים, אבל זה יורד לאט. צפינו שזה ירד יותר מהר, ההבדל הוא בגלל המוטציה הבריטית, שהיא גם מתפשטת יותר מהר, וגם הופכת למחלה יותר קשה, וגם עוברת לצעירים”.

פרופ’ אש העריך כי הסגר יימשך – “בתחומים מסוימים אפשר לבטל את הגבלות הסגר, וחלק הרבה יותר מורכב, מה שמדאיג זה מערכת החינוך ומה אפשר לפתוח. אנחנו ידועים שהמוטציה מדביקה הרבה יותר ילדים, וזו ההתלבטות הגדולה. זו תהיה טעות לפתוח ביום שישי, ולא ביום ראשון”.