סקר ‘וואלה: גוש הימין 59, חולדאי וגנץ לא עוברים • וכמה כל היתר?

מסקר של וואלה ומכון פאנלס פוליטיקס עולה: 6 רשימות מתחת לאחוז החסימה • יאיר לפיד מוביל על סער • מפלגת העבודה מתחזקת ועולה ל-6 מנדטים • וכמה מקבלת כל אחת מרססי מפלגות הימין?
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשפ"א / 03.02.2021 11:41

יום לסגירת הרשימות לכנסת ה-24: מסקר אתר וואלה ומכון פאנלס פוליטיקס המתפרסם היום (רביעי) עולה, כי 6 רשימות נמצאות מתחת לאחוז החסימה – בשני צדי המתרס הפוליטי.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

מימין – רשימת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ’ מקבלת רק 2% מהקולות, עוצמה יהודית שבשילוב עם מפלגת נעם מקבלת 2.2% מהקולות, והבית היהודי מקבלת 0.4% מהקולות בלבד.

משמאל – בעוד מפלגת העבודה בראשות מירב מיכאלי ממשיכה להתחזק ומגיעה ל-6 מנדטים – כחול לבן מצטרפת למפלגת הישראלים בירידה מתחת לאחוז החסימה.

לפי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום –  כחול לבן היתה מקבלת רק 1.9% מהקולות ואילו חולדאי 0.9%.

גם המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, שבסקרים אחרים מתקרבת לאחוז החסימה, רחוקה מאוד מהסף ומקבלת 0.8% מהקולות.

בראש רשימת המפלגות ממשיכה לעמוד ביציבות הליכוד, עם 31 מנדטים. אחריה, בפער גדול, יש עתיד של יאיר לפיד, שמתייצבת כמפלגה השניה בגודלה עם 18 מנדטים, ועוקפת את תקווה חדשה של גדעון סער עם 15 מנדטים בלבד.

בעוד סמוטריץ’ נאבק לחבר מפלגות כדי לשרוד, ימינה של נפתלי בנט ממשיכה להיות יציבה עם 12 מנדטים.

הרשימה המשותפת, שאיבדה שליש מכוחה מאז הבחירות האחרונות, עם 10 מנדטים (ועוד טרם נודע על הפרישה של רע”מ). ש”ס ויהדות התורה שומרות בקשיחות על כוחן עם 8 מנדטים כל אחת, וכך גם ישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

בסוף רשימת המפלגות – שתי מפלגות השמאל: מפלגת העבודה עם 6 מנדטים ממשיכה להתחזק אחרי הפריימריז לראשות ולרשימה, ואילו מרצ עם 5 מנדטים.

ההתחזקות של העבודה פוגעת בעיקר בחולדאי ובכחול לבן, שלא עוברות את אחוז החסימה.

מבחינת המאזן הבינגושי – לפי הסקר גוש הימין-חרדים הקלאסי של נתניהו הכולל את הליכוד, הסיעות החרדיות וימינה, עומד על 59 מנדטים, מרחק 2 מנדטים בלבד מרף ה-61 שיאפשר לנתניהו להקים ממשלת ימין הומוגנית.

הגוש המתנגד לנתניהו – שכולל את יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ – עומד על 61 מנדטים.

בשאלה נפרדת בסקר, שבחנה תרחיש של ריצה משותפת של מפלגת העבודה עם חולדאי ועם עפר שלח – בהנהגתה של מרב מיכאלי – עולה כי מפלגת עבודה מורחבת תגיע ל-10 מנדטים, עלייה של 4 מנדטים לעומת המצב הקיים, בו גם חולדאי וגם שלח לא עוברים את אחוז החסימה.

איחוד כזה יחליש את יש עתיד ב-2 מנדטים ואת תקווה חדשה ומרצ במנדט אחד כל אחת. ואולם, חיבור של מפלגות השמאל אמנם משנה את החלוקה בתוך הגוש המתנגד לנתניהו – אך אין לו שום השפעה על המאזן הבינגושי: גוש הימין-חרדים הקלאסי של נתניהו יקבל 59 מנדטים, והגוש הנגדי – 61.

הסקר בוצע על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בניהולו של מנחם לזר בקרב 510 משיבים בפאנל אינטרנטי, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל – יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך אמש וטעות הדגימה המרבית שלו היא 4.4%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות