“לוקח פסק זמן מהפוליטיקה”: גם השר איציק שמולי מתפטר ופורש

אריה ריבקינד
|
כ"א שבט התשפ"א / 03.02.2021 10:41
שר העבודה והרווחה יתפטר מתפקידו ולא יתמודד לכנסת: ”מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות” • עזב באחרונה גם את מפלגת העבודה לאחר שהודיע שלא יתמודד על ראשותה

שר הרווחה איציק שמולי הודיע הבוקר (רביעי) על פרישה מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

“החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה. אתפטר גם מתפקידיי בממשלה. מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות ולבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות״, כתב שמולי בפוסט שפרסם בפייסבוק.

שמולי עזב באחרונה גם את מפלגת העבודה לאחר שהודיע שלא יתמודד על ראשותה ועם זכייתה של מרב מיכאלי בפריימריז.

השר שמולי הסביר כי הצטרף לממשלת נתניהו בשל מגיפת הקורונה: ”הייתי משוכנע שבזמן שמגפה קטלנית משתוללת והכלכלה מפורקת, זוהי באמת טובתה של המדינה. במבחן התוצאה זו הייתה טעות.

”מנהיגי ציבור צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות. לכן, אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד בבחירות הקרובות – לא במפלגת ‘העבודה’ ולא במסגרות פוליטיות אחרות שהיו פתוחות בפני. החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה. לבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות עתה. אני מאמין שזהו צעד נכון יותר מאשר ‘להישאר על הגלגל’ רק כי אומרים שזה הכי חשוב בפוליטיקה. זה לא”.

שמולי הסביר מדוע לא הסכים לחבירה עם מפלגת העבודה: ”יש לי ויכוח מהותי על העמדות ועל הדרך שהיא מציגה עתה. עם זאת אני מכבד את ההכרעה הדמוקרטית שהתקבלה – ולאור החלטת מוסדות המפלגה בכוונתי להתפטר בהקדם מחברותי בממשלה. אני מאחל הצלחה ומודה על הזכות שניתנה לי לייצגה במשך כעשור.

”אני מודה לידידי, בני גנץ, מנהיג ישר שטובת המדינה לנגד עיניו, על ההזדמנות שניתנה לי לכהן בתפקיד חיי – שר העבודה והרווחה, בתקופה כה קשה. בזמן שאלפי ישראלים שרויים בקושי ובמצוקה זו הייתה עבורי משימת חיים שאני מאמין שעמדנו בה. אני גאה על מה שהשגנו בתקופה בלתי אפשרית: קצבאות הנכים, הרפורמה החשובה בגיל הרך, הסכם היסטורי לעובדים הסוציאליים, עוד מרכזי חירום שנפתחים לנשים נפגעות אלימות, מעונות יום שיקומיים לפעוטות עם צרכים מיוחדים, רשתות ביטחון קיומיות לאוכלוסיות הרווחה ולאוכלוסייה המבוגרת בהיקפים חסרי תקדים- הם רק חלק מכך’.

”האוכלוסיות הללו, שאין להן קול ואין להן פה, מהוות כוכב הצפון שלי בפוליטיקה. עבורן נאבקתי תמיד, בכל כוחי, גם כחבר כנסת: בהחמרת הענישה כלפי מתעללים בבעלי חיים, במאבקים קשים סביב תרופות מצילות חיים לילדים, בקידום קצבאות וסיעוד ממלכתי למבוגרים, בחוק היסטורי לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים. על כך תהיה תמיד גאוותי”.

שמולי הודה לעובדי משרד העבודה והרווחה ולעובדי המוסד לביטוח הלאומי. ”כולכם מקור גאווה עצום עבורי – על פועלכם ומסירותכם בזמנים קשים כשמיליוני ישראלים נשאו עיניהם בציפייה למוסדות המדינה. אני מודה לצוות הקרוב המדהים שלי. אני אוהב אתכם ואתם כה יקרים ללבי. אני מודה לכולכם ומקבל את החלטתי בלב שלם ונקי”.