האברך זועק מגבול טאבה: תנו לי להיכנס! • פרקליטו: נעתור לבג”ץ

ר' אליהו פינקוס, אברך תושב מודיעין עלית יצא לצורכי עבודה ללבוב, 'תקוע' בגבול טאבה, בעוד אשתו נמצאת בביתם עם ילדה בת 3, ואמורה ללדת בכל רגע • עו"ד אריה רביץ שיגר התראה לפני עתירה לבג"ץ: 'ועדת החריגים מתנהלת בעצלתיים ובסחבת בירוקרטית מיותרת'
חיים טוויל
כ"א שבט התשפ"א / 02.02.2021 23:34

סאגת סגירת גבולות המדינה: ר’ אליהו פינקוס, אברך תושב מודיעין עלית, ‘תקוע’ בגבול בטאבה בעוד אשתו נמצאת בביתם עם ילדה בת 3, ואמורה ללדת בכל רגע.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הוא יצא בשבוע שעבר ללבוב שבאוקראינה לצורכי עבודה. עם ההחלטה על סגירת השמיים הוא ניסה להגיע לישראל דרך ירדן, אולם נכשל. לבסוף הגיע לטאבה בטיסה מפרנקפורט.

בסרטון שפרסם מהגבול בטאבה הוא אומר: “אני פונה מפה לכל הגורמים הרלוונטיים. אני כבר שבוע מנסה לחזור הביתה. אני נמצא פה בגבול טאבה, מרחק של 4 דקות מישראל, אשתי צריכה ללדת כל דקה והיא צריכה אותי. ואם אנחנו מדברים על הרמה ההומניטרית, נראה לי שזה הדבר הראשון שצריך לאשר להיכנס. אני מבקש שיתנו לי אישור להיכנס כבר עכשיו”.

אתמול הוקמה ‘ועדת חריגים’, בראשותו של השר יובל שטייניץ, אשר מטרתה לאשר כניסת אזרחי ישראל, לאחר בחינה מדוקדקת למקרים העונים על הקריטריונים שקבעה הוועדה.

בעקבות תלונות רבות אשר הגיעו וממשיכות להגיע למשרדו של עו”ד אריה רביץ, נרתם המשרד לטובת אותם אלה שכניסתם נמנעת – ושיגר מכתב התראה לגופים הרלוונטים, טרם עתירה לבג”ץ.

עו”ד אריה רביץ

במכתב ההתראה מציין עו”ד אריה רביץ: “נוצר מצב בו אזרחים רבים שרויים וכלואים מחוץ לגבולות המדינה על אף הבטחת הרשויות כי יינתן מענה במקרים המאושרים. אמנם, בחרה הוועדה להתנהל בעצלתיים ובסחבת בירוקרטית מיותרת.

“בהתאם לעדויות נראה כי אין מענה הולם וראוי, וכי הוא מבחינת ‘אין הקומץ משביע את הארי'”.

במשרד מציינים: “המקרה החריג שנמצא בשעה זו בטיפול משרדנו, הנו מקרה של אדם שאשתו כורעת ללדת ותאריך הלידה המשוער עבר זה מכבר. אותו אדם כבר במשך מספר ימים ‘תקוע’ במעבר הגבול טאבה ולא נותנים לו להיכנס לישראל. על אף כל הפניות שנעשו בעניין, לרבות פניה לוועדת חריגים, במסגרתה פורט המקרה החריג והמצב של רעייתו. נכון למועד זה כל הפניות עלו בתוהו”.

עו”ד אריה רביץ ועו”ד רועי אברהם, אשר מתמחים בזכויות האזרח, אומרים לחרדים 10,  כי הם “יפעלו עד להשגת מענה ראוי למאות ישראלים אשר העוול בעניינם זוכה להתעלמות גורפת”.

לצפייה במכתב – לחצו על התמונה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות