ליברמן הציג את רשימתו והזהיר: לא נשב יחד עם החרדים בשום מצב

אריה ריבקינד
|
כ' שבט התשפ"א / 02.02.2021 18:52
ליברמן: “כל 7 חברי הכנסת ימשיכו לכנסת הבאה באותם המקומות. מגיע שאפו לכולם” • על החרדים: “הצד השני פשוט לא מוכן לשום פשרה ולשום ויתור” • מתחייב: “אומר לידידיי, לפיד, סער, בנט – אל תחיו באשליות ואל תנסו להשלות אחרים. קואליציה בתנאי שש”ס ויהדות התורה ישבו באופוזיציה”

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הציג אחר הצהריים (שלישי) את רשימת מועמדי מפלגתו לכנסת ה-24 שתובא לאישור מרכז המפלגה.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

צמרת הרשימה כוללת את כל הח”כים המכהנים, ורק בהמשך שובצו מועמדים נוספים ובהם עו”ד בתיה כהנא דרור.

“כפי שראיתם ‘ישראל ביתנו’ פשוט אי של יציבות”, פתח ליברמן. “כל 7 חברי הכנסת ימשיכו לכנסת הבאה באותם המקומות. מגיע שאפו לכולם. ישראל ביתנו מפלגה שהוכיחה שהיא מקיימת את הבטחותיה לבוחר. ‘ישראל ביתנו’ מנעה 3 פעמים הקמת קואליציה חרדית-משיחית חשוכה.

“היו כאלו שהפרו כל הבטחה אפשרית לבוחרים. היו כאלו, שניסו להצטרף לממשלה אבל לא לקחו אותם. היו כאלו, שלא הציעו להם שום דבר. המפלגה היחידה שעמדה בכל הפיתויים והלחצים היא ‘ישראל ביתנו’. הוכחנו פעם נוספת שאצלנו מילה זו מילה!”

ליברמן המשיך: “הוכחנו דבר נוסף, שאנחנו רואים רחוק יותר מכל שאר המפלגות. כאשר בסיבוב השני התייצבנו מול עסקני ש”ס ויהדות התורה, כולם הרימו גבה. אמרנו בצורה ברורה שאנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה.

“תאמינו, אין מישהו שפגש יותר ממני, וישב יותר שעות עם כל מנהיגי הציבור החרדי, גם עם רבנים וגם עם חברי כנסת. שנים ניסיתי לשנות דברים מבפנים בהסכמה ולהגיע לפשרות סבירות בנושאי דת ומדינה ובכל הנושא של שילוב הציבור החרדי בחברה הישראלית.

“אך בסופו של דבר הגעתי למסקנה חד משמעית שהצד השני פשוט לא מוכן לשום פשרה ולשום ויתור, אפילו הקטן ביותר”.

לדבריו, “זה בדיוק מה שאנחנו רואים עכשיו במאבק במגפת הקורונה. אין שום התחשבות, לא בהחלטות הממשלה, לא בהחלטות הכנסת ולא בכלל הציבור. יש חוקים לכלל האוכלוסייה ויש כאלו שפטורים מכל החוקים ומכל החובות. לכן, אנחנו רואים יום יום את המראות של מאות ואלפים הלוקחים חלק בחתונות, בטישים ובהלוויות”.

הוא הדגיש: “המטרה שלי כפי שאני מגדיר אותה לקראת הבחירות הקרובות, היא להחליף את השלטון- לא רק את נתניהו – את השלטון כולל ליצמן, דרעי וגפני – ולהקים ממשלה ציונית וליברלית.

“אני מבהיר מראש – ‘ישראל ביתנו’ לא תכנס לשום קואליציה עם ש”ס ויהדות התורה וכל מי שבונה על קואליציה עם דרעי וליצמן – כדאי שידע מראש – ש’ישראל ביתנו’ לא תהיה שם. וזה מהסיבה שלא ניתן לשקם את הכלכלה, לא ניתן לאחד את הקרעים בחברה הישראלית, לא ניתן להגיע לשוויון בחובות ובזכויות, כל עוד ש”ס ויהדות התורה חברות בקואליציה ומהוות את לשון המאזניים.

“ואני אומר לידידיי, יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט – אל תחיו באשליות ואל תנסו להשלות אחרים. ניהול תקין, ממשלה מתפקדת, חברה שוויונית אפשריים אך ורק בתנאי שש”ס ויהדות התורה ישבו באופוזיציה.

“לכן, מה שאני אומר לכם הערב – ליברמן זה סוף לשלטון החרדים. ליברמן סוף לשלטון נתניהו. ליברמן זאת ממשלה מתוקנת, זאת ממשלה מתפקדת, זאת ממשלה שתפתור את המשבר הכלכלי ותיצור צמיחה ושגשוג”.

וזו רשימת המפלגה שהוצגה:

1. ח״כ אביגדור ליברמן
2. ח״כ עודד פורר
3. ח״כ יבגני סובה
4. ח״כ אלי אבידר
5. ח״כ יוליה מלינובסקי
6. ח״כ חמד עמאר
7. ח״כ אלכסנדר קושניר
8. פרופ’ יוסי שיין
9. עו”ד לימור מגן-תלם
10. ד”ר אלינה ברדץ’-יאלוב
11. שרון רופא אופיר
12. עו”ד בתיה כהנא דרור
13. דור דוידיאן
14. עו”ד שחר אלון
15. עו”ד סתו בויאנג’ו
16. הילה ידיד ברזילי
17. דיאנה בלביץ’
18. אביב כהן
19. מיכל אורון עזאני
20. דודי סנדלר
21. אנה גורביץ’
22. ליאור שפירא
23. זאב ברונשוויג