שנה לקורונה I הגר”ש אלתר: ‘סגולה בדוקה לעורר רחמים אצל הקב”ה’

יוסף גרינבוים
|
כ' שבט התשפ"א / 01.02.2021 23:27
במשא שנשא הגר”ש אלתר, ראש הישיבה מגור – מביתו, עמד על ה’סגולה’ שעל כל אחד לאמץ בימים אלו: “ללמוד ממידתו של הקב”ה, להבליג, כשזו היא מידת גבורתו”

הבלגה זה כח: ראש הישיבה מגור, הגאון רבי שאול אלתר, נשא השבוע משא מיוחד לתלמידיו, בו עמד על מה שנדרש מעמנו לעת הזו.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

“צריך ללמוד מהקב”ה להבליג ולנהוג ברחמים, כשזו היא מידת גבורתו – נאדרי בכח”, אמר ראש הישיבה.

המשא המיוחד שנמסר מביתו, וזאת בשל הנחיות הסגר, עסק בענייני דיומא ובהם ט”ו בשבט, ופרשת בשלח. אך בה בעת עמד ראש הישיבה על אירועי התקופה והתייחס לכך שכבר חלפה שנה מאז תחילת מגיפת הקורונה – אם כי, “דווקא בעת שהקב”ה מכה את עולמו, יש ללמוד ממידת הרחמים שהוא נוהג בה בעת בעולמו”.

ולכן, אמר, יש ללמוד מהקב”ה ולהבליג. “עכשיו, לאחר י”ב חודשים שמכה בנו הקורונה, והרי גם דינם של רשעים בגיהנום הוא רק י”ב חודש, הגיע הזמן לרפואה ורחמים.

“עלינו ללמוד מהקב”ה שהוא כנאמר בכתוב ‘ימינך ה’ נאדרי בכח’, ואין הכוונה לגבורה גשמית, אלא שבאותה יד שהקב”ה עושה דין, באותה יד ובאותו זמן פועל גם חסד ורחמים”.

ראש הישיבה קישר בדבריו את האמור במכת ברד, שם על אף שהקב”ה הכה את המצרים, אך – כך ציטט מאחד הראשונים – דאג שיוותר להם מזון כדי חייהם. “איפוק וחסדים זה הכח העיקרי! דבר זה נלמד, למרבה הפלא, דווקא ממכת ברד. בה בעת ובעונה אחת כשהוכו העצים והפירות, נשזרו חסד ורחמים על הבריות להותיר מאכל למחיה וחיים”.

צפו.