תוך 3 שעות: יותר מ-500 בקשות הוגשו לוועדת החריגים לטיסות

ועדת החריגים התכנסה וקבעה את הקריטריונים לאישור כניסה לארץ וליציאה: טיפול רפואי שאינו סובל דיחוי, הגעה להלווייה של בן משפחה מדרגה ראשונה, תאונה חמורה או פציעה פתאומית של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, חזרה של עובד חיוני • כל הפרטים
חרדים 10
י"ט שבט התשפ"א / 01.02.2021 20:47

בתוך שלוש שעות הוגשו לוועדת החריגים המיוחדת לאישור כניסה ויציאה מישראל במהלך הסגר – שעל הקמתה הוחלט אמש בממשלה – יותר מ-500 בקשות.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הוועדה, בראשות שר האנרגיה יובל שטייניץ, התכנסה בצהריים (שני) לראשונה.

הקריטריונים הרשמיים של הוועדה לאישור טיסה לישראל וממנה הם:

1. למטרות טיפול רפואי חיוני ביותר שאינו סובל דיחוי (עבור המבקש או קטין התלוי בו), על-פי הצגת זימון ממוסד רפואי.
2. למטרת הגעה ללוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, בכפוף לאימות הפרטים.
3. במקרים של תאונה או פציעה פתאומית של קרוב משפחה מדרגה ראשונה המאושפז במוסד רפואי בארץ, בהתאם להצגת מסמכים.
4. למטרות עבודה של עובד חיוני במערכת שהינה חיונית לתפקוד המדינה, ובתנאי שלא ניתן לדחותה או לבצעה מרחוק.
5. לשם חזרתן לארץ של משלחות ממשלתיות, כולל מחברות ממשלתיות, שיצאו לשהות קצרה בחו”ל ושל שליחים רשמיים מטעם המדינה שיצאו למטרות ייצוג המדינה באופן רשמי.
6. הוועדה תוכל גם לשקול מקרים נוספים המשיקים לסעיפים 1, 2 ו-3 שלעיל, והדומים להם מבחינת מהותם, דחיפותם, וחומרתם מבחינה הומניטרית.

על המבקש יהיה לפרט הנימוקים ההומניטריים בהתאם לקריטריונים הללו ולצרף אסמכתאות לאימות הנטען .

גורם בוועדה אמר לכאן חדשות: “יאשרו מקרים נדירים וקיצוניים. לא כל מי ששכח כדור בבית, או יש לו ילדים. מדובר בוועדה הומניטרית שרק מקרי קיצון של חיים ומוות, מחלות קשות מאוד או הידרדרות דרמטית במצב של נוסע או קרוב מדרגה ראשונה בלבד, או אירועים פתאומיים ובלתי צפויים באופן מובהק – יאושרו״.

בוועדה חברים כיום, מלבד השר שטייניץ שעומד בראשותה, שני נציגים מכל אחד ממשרדי הפנים, החוץ, הבריאות והתחבורה, וכן נציג אחד ממשרד המשפטים וממשרד התפוצות והקליטה.

את הבקשות הפרטניות לוועדה יבחן צוות מצומצם שתרכז ראש מטה שר האנרגיה, עו”ד מור חלוץ, ויכלול נציגים של משרד הבריאות, משרד החוץ ומשרד המשפטים.

בנוסף, נקבע שחזרה לארץ תותנה בעריכת בדיקת קורונה בחו”ל (החל מ-72 שעות טרם עלייה למטוס) ובארץ על פי דרישות משרד הבריאות, וכן התחייבות מראש לשהות של לפחות עשרה ימים במלונית בידוד ממשלתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות