בת שנה וחודשיים, ללא כל מחלות רקע, שנדבקה בנגיף – במצב קשה

סגן שר הבריאות יואב קיש: בלי סגר, היינו עוברים את 2,000 החולים הקשים • בכיר במשרד הבריאות: ישנה ירידה משמעותית במספר החולים הקשים בבתי החולים, ייתכן ומתחילה השפעה של החיסונים
חרדים 10
י"ח שבט התשפ"א / 31.01.2021 10:04

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ראשון) עולה, כי 1,162 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 298 מונשמים.

חרדי? זה מוסד הלימודים היוקרתי שמוכן לתת מלגת קיום ומימון מלא

במרכז הרפואי ‘זיו’ בצפת מאושפזת במצב קשה פעוטה בת שנה וחודשיים, ללא מחלות רקע, שנדבקה בקורונה.

בסוף השבוע נפטרו 64 חולים.

אחוז הבדיקות החיוביות עמד בשבת על 10%.

שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן הבוקר כי עד כה התחסנו בישראל במנת החיסונים הראשונה 3,005,382 בני אדם. 1,728,625 מתוכם קיבלו כבר גם את מנת החיסון השניה.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אמר הבוקר ברשת ב: “התחלואה עדיין קשה. אנחנו יודעים שזה חלק מהווריאנט הבריטי. ביקשנו הארכה של הסגר בשבוע כי אנחנו רוצים לנצל את הזמן הזה ולחסן כמה שיותר אנשים”.

אם נתוני התחלואה ימשיכו לרדת, מתכוונים בכחול לבן להסכים כי הסגר אמנם יתארך בכמה ימים, אך לאחר מכן יחלו הקלות. תיתכן פשרה כך שהסגר יוארך עד למוצאי שבת.

בכיר במשרד הבריאות אמר ל’כאן חדשות’ כי ישנה ירידה משמעותית במספרם של החולים הקשים בבתי החולים וכי ייתכן ומתחילה השפעה של החיסונים על מגמת החולים הקשים החדשים.

עם זאת, לדבריו, צריך לצפות בנתוני הימים הקרובים כדי לוודא שהמגמה הזאת נמשכת.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM התייחס למצב התחלואה, וטען כי לולא הסגר המספרים היו גבוהים יותר.

“ביקשתי לעשות ניתוח מה היה קורה אם לא היינו בסגר, כי כולם אומרים ‘זה פייק סגר’, ‘הוא לא אפקטיבי ולא עושה דבר’. התחלנו עם R של 1.25 וירדנו ל-0.9. אם היינו נשארים על אותה רמת הדבקה, ואין ספק שהירידה משויכת לסגר, היינו מגיעים למעל 20 אלף מאומתים ליום. לתחלואה של עוד 200 אלף נדבקים בתקופה הזאת. עוברים את 2,000 חולים קשים בבתי החולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות