פרופ’ רוני גמזו אופטימי וזה הדבר הנפלא שהוא צופה לכולם בפסח

פרופ' רוני גמזו על הסגר: "מה שהיה אפקטיבי בסבבים הקודמים, פחות אפקטיבי כיום. כמה אפשר לומר לאנשים 'אל תראו את סבא ואת סבתא שלכם'?" • "ההשפעה המשמעותית של החיסונים תתחיל להראות בעוד שבועיים עד שלושה. מי שצופה השפעה דרמטית של החיסונים במרץ־אפריל - אני מסכים איתו"
חרדים 10
י"ח שבט התשפ"א / 31.01.2021 09:42

פרופ’ רוני גמזו, פרוייקטור הקורונה הראשון ומנהל בית החולים ‘איכילוב’ בת”א, מעריך בראיון שהעניק לעיתון ‘ידיעות אחרונות’ כי שיאה של מגיפת הקורונה מאחורינו.

חרדי? זה מוסד הלימודים היוקרתי שמוכן לתת מלגת קיום ומימון מלא

“המצב מורכב. התחלואה יורדת מאוד לאט. אבל בואו נסתכל על הצד החיובי: מערכת הבריאות מצליחה לעמוד מעל שלושה שבועות במספר של 8,000 נדבקים ביום ומקדם ההדבקה מתחת לאחד. זה אומר שהמגפה בנסיגה. אני בדעה שאנחנו אחרי השיא”, אמר פרופ’ גמזו.

לדעתו, הסגר ההדוק אינו משיג את המטרה. “מה שהיה אפקטיבי בסבבים הקודמים, פחות אפקטיבי כיום. ככל שהסגר הזה מתמשך, אנשים מוצאים את הדרכים לקיים את אורח החיים שלהם ופחות נמנעים ממגעים, שבסופו של דבר מתרחשים. סגר אמיתי הוא לא החלטת ממשלה, הוא החלטה אינדיבידואלית. בשלב הזה חייבים לעשות התאמות למציאות החדשה”.

הוא הוסיף: “אני יכול להבין את משרד הבריאות שרוצה יותר מרווחי ביטחון. ברור שהירידה האיטית מאוד של המאומתים ומצב בתי החולים מקשה על ההחלטה, אבל מצד שני יש לומר בביטחה: עברנו את השיא ואין התנהגות של סגר. אני סבור שלא צריך לחשוש. התרה מידתית מסוימת לא תגרום להתפרצות חסרת שליטה. אנחנו במגמת ירידה בתחלואה והמספרים ימשיכו לרדת כי החיסונים עושים את שלהם. בעיניי לא משנה אם הסגר ימשך עוד שבוע או לא. מה שחשוב כרגע הוא להיערך קדימה”.

לדעתו, החיסונים נגד הנגיף יעילים מאוד, אבל צריך לתת להם את הזמן כדי שישפיעו על מצב התחלואה.

“בשלב הזה החיסון קודם כל בלם את המשך העלייה. בוא נזכור שהחיסון הראשון ניתן רק לפני חמישה שבועות. ההשפעה המשמעותית של החיסונים תתחיל להראות בעוד שבועיים עד שלושה שבועות. מי שצופה השפעה דרמטית של החיסונים במרץ־אפריל – אני מסכים איתו. מי שציפה לזה בינואר־פברואר לא מבין את הדינמיקה של המגפה”.

להערכתו, בחג הפסח שיעור המתחסנים אל מול התחלואה יאפשר לקיים, בניגוד לשנה הקודמת, סעודת חג משפחתית בליל הסדר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות