הכנסת תאשר הקנסות: הממשלה תאריך הסגר בשבוע. ומה עם נתב”ג?

הממשלה צפויה לאשר הלילה את המשך הסגר בעוד כשבוע • גנץ: נתמוך רק עם תכנית יציאה • הבקשה להאריך את סגירת נתב"ג בשבועיים נוספים צפויה להיתקל בקשיים משפטיים • השרים צפויים לגבש מתווה שיאפשר את חזרתם ארצה של אלפי ישראלים שנתקעו בחו"ל
אריה ריבקינד
י"ח שבט התשפ"א / 31.01.2021 09:12

הממשלה תתכנס הערב (ראשון) לדון בהצעת משרד הבריאות להאריך את הסגר בעוד שבוע לפחות.

חרדי? זה מוסד הלימודים היוקרתי שמוכן לתת מלגת קיום ומימון מלא

ראש הממשלה כבר הודיע על כוונתו לכנס את חברי הממשלה הערב בשעה 18:00, לאחר ההצבעה בכנסת על חוק הגדלת הקנסות – שצפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית.

המליאה תתכנס  בשעה 14:00 כדי להצביע בקריאה שנייה ושלישית על חוק הגדלת הקנסות למפירי תקנות הקורונה. קביעת הישיבה התאפשרה לאחר פנייתו של יו”ר הכנסת יריב לוין לסיעות השונות, שהסירו את התנגדויותיהן לכינוס המליאה ביום ראשון.

במידה וחברי הממשלה לא יגיעו בישיבה הערב להסכמה על הארכה, הסגר יפוגו הלילה בחצות.

התחלואה ממשיכה להתמקד במגזר החרדי, שמהווה 22% מסך התחלואה הארצי. אחוז הבדיקות החיוביות עומד בממוצע שבועי ארצי על 9.6%, ובמגזר החרדי הוא מזנק ל-20.2%.

לנוכח המצב הקשה, במשרד הבריאות יבקשו להאריך את הסגר בשבוע וגם אם יוארך בפחות מכך – קרוב לוודאי שתתבקש הארכה נוספת.

גורמי המקצוע הבהירו כי אנו עדיין לא עדים לירידה במספר החולים הקשים, שמתחיל לגרד את רף אי הספיקה של בתי החולים.

נתניהו צפוי להביא לאישור הממשלה גם את ההצעה להאריך את סגירת נתב”ג ואת המעברים היבשתיים בשבועיים נוספים.

עם זאת, לפי דיווח בחדשות 12, גורמים משפטיים טוענים כי ישנו קושי משפטי לבצע את המהלך, וכי לא מן הנמנע שהדבר יצטרך להיות מעוגן בחקיקה ראשית.

על פי הייעוץ המשפטי, סגירת המעברים לימים בודדים יכולה להתאפשר אך הארכת התקנות לשבועיים נוספים תגרום לקושי משפטי.

השרים גם צפויים לגבש מתווה שיאפשר את חזרתם ארצה של אלפי ישראלים שנתקעו בחו”ל.

בני גנץ ידרוש שהממשלה תחליט, במקביל להארכה, על תוכנית יציאה מסודרת ודיפרנציאלית בהתאם לרמת התחלואה ביישובים השונים. נוסף על כך, ידרוש יו”ר כחול לבן את הגברת האכיפה של הסגר וכן יעלה את האפשרות להחליט על הקלות נקודתיות במקומות שבהם הדבר ניתן.

פרויקטור הקורונה, פרופ’ נחמן אש, התייחס אמש בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 למצב התחלואה: “אנו נמצאים במקום שבו התחלואה יורדת לאט מהצפוי, צריך לתת לזה זמן”. עם זאת, הדגיש פרופ’ אש כי הסגר הוכיח את עצמו והוריד את מקדם ההדבקה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף בשבוע שעבר ואמר כי יציאה מהסגר תהיה הפקרות. “הסגר הוא לא מה שחלמנו עליו. היציאה ממנו תהיה הפקרות וגורמי המקצוע מאמינים שבלי הסגר הנתונים היום קשים יותר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות