דיווח בהודו: שני איראנים נעצרו בחשד למעורבות בפיצוץ בניו דלהי

המטען התפוצץ בעוצמה נמוכה לאחר שככל הנראה נזרק מרכב נוסע • במכתב שנמצא במעטפה בזירת הפיצוץ ליד השגרירות הישראלית, אוזכרו שמותיהם של פחריזאדה וסולימאני שחוסלו - ונכתב בו: "זה רק קדימון"
נתן פרל
י"ז שבט התשפ"א / 30.01.2021 19:54

מטען החבלה – שהוטמן בתוך פחית משקה בה היו חומר נפץ וכדוריות מתכת – התפוצץ ביום שישי 50 מטרים משגרירות ישראל בניו דלהי.

חרדי? זה מוסד הלימודים היוקרתי שמוכן לתת מלגת קיום ומימון מלא

לפי גורמים בישראל, הוא היה מטען חובבני ומאולתר – ולא נראה שאיראן עומדת מאחוריו. מנגד, גורמים בהודו טוענים כי מכתב שאותר במעטפה בזירה מעלה חשד שמטען החבלה הונח כנקמה על חיסולם של קאסם סולימאני, ו’אבי תכנית הגרעין’ האיראני מוחסן פחריזאדה.

במעטפה שאותרה אוזכרו שמות בכירים בשגרירות – ונאמר: “זה רק קדימון, אנחנו יכולים לסיים את חייכם, בכל זמן ובכל מקום”.

כמה כלי רכב ניזוקו מהפיצוץ, שעל פי חלק מהדיווחים אירע מהמטען שהתפוצץ בעוצמה נמוכה לאחר שככל הנראה נזרק מרכב נוסע.

לפי דיווחים בתקשורת בהודו, ארגון בשם “ג’ייש אל-הינד” לקח אחריות על הנחת המטען סמוך לשגרירות ישראל.

בהודו דווח הבוקר (שבת) כי שני אזרחים איראנים נחקרו על ידי הכוחות המיוחדים של משטרת דלהי בחשד למעורבות בניסיון הפיגוע – זאת לאחר שזוהו יורדים ממונית סמוך לזירה.

היועץ לביטחון לאומי של הודו שוחח לפני כניסת השבת עם ראש המל”ל מאיר בן שבת והעביר באמצעותו עדכון לראש הממשלה על המאמצים הנעשים מצד הודו בחקירת פיצוץ המטען ליד שגרירות ישראל בהודו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להעביר לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי: “יש לנו ביטחון מלא שהשלטונות בהודו ימצו את חקירת האירוע, ויבטיחו את שלומם של הישראלים והיהודים הנמצאים שם. סוכם כי הקשר יימשך בכל הערוצים תוך שיתוף פעולה מלא בין המדינות”.

בעקבות האירוע, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם עמיתו שר החוץ ההודי. שר החוץ ההודי הבטיח לשר אשכנזי כי שלטונות הודו ערבים לביטחון השליחים הישראלים וימשיכו לפעול בנחישות לאיתור כל המעורבים בפיצוץ. שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו והבטיח שיתוף פעולה מלא וכל עזרה שתידרש מישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות