“אתה מפיץ מחלות”: נהג המונית ראה מי הזמין את הנסיעה – וברח

יקיר לענס, חרדי המתגורר בשיינקין, הזמין מונית, אך הנהג שהגיע סירב להעניק לו שירות: "אתה חרדי מפיץ מחלות, לא יכול לקחת אותך" • לענס: "זה כל כך מעליב וכואב"
חרדים 10
ט"ז שבט התשפ"א / 28.01.2021 23:21

נהג מונית שהוזמן לנסיעה בתל אביב חלף על פני הלקוח, חרדי תושב העיר, וסירב לעצור לו ולהעניק שירות – בטענה כי הוא “מפיץ מחלות”.

חרדי? זה מוסד הלימודים היוקרתי שמוכן לתת מלגת קיום ומימון מלא

האיש, יקיר לענס, תיאר בשיחה עם קובי נחשוני מאתר ynet בכאב את תחושת העלבון: “אנחנו גרים בשינקין כבר 18 שנה ומעולם לא נתקלנו בתופעה של גזענות. אתה לא מאמין שזה קורה לך”.

לענס סיפר באולפן ynet כי הזמין מונית דרך אפליקציית ‘גט טקסי’.

“אני רואה את המונית עוברת לידי ולא עוצרת, אז חשבתי שיכול להיות שהוא טועה בדרך. אני מתקשר אליו, והוא אומר לי בלי להתבלבל: אתה חרדי מפיץ מחלות, לא יכול לקחת אותך – וממשיך הלאה”.

לענס ההמום פנה לחברת Gett ואף קיבל טלפון מתנצל. בחברה הדגישו כי היא הם דוגלים בערכי שוויון וסובלנות, התנצלו על המקרה החמור והוסיפו כי הוא “טופל מיידית”.

אך העצב לא עוזב את יקיר: “אני מנהל את מרכז ‘שורשים’, המקיים לימודי יהדות לכלל הציבור, ואנחנו נפגשים כל ערב עם כלל האוכלוסייה. אנחנו רוצים לחבר ולהיות ביחד – ואז דבר כזה קורה לך, ואתה לא מאמין שאצלך קורה המקרה הזה… זה כל כך מעליב וכואב”.

לענס סבור כי קיימת אווירה ציבורית של הסתה. “אנחנו מקווים שזה לא יחזור על עצמו. בסך הכול אנחנו חיים פה יחד, אנחנו לא הולכים לשום מקום וכוח המציאות מכריח אותנו לחיות יחד. זו תקופה קשה, אבל שום דבר לא יצדיק את מלחמת האחים הזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות