כחול לבן הכשילו פשרות: ועדת חוקה ננעלה ללא הסכמות על חוק הקנסות

יו"ר ועדת החוקה נעל את ישיבת הוועדה ללא הסכמות על נוסח חוק הקנסות - ששנוי במחלוקת בין כחול לבן והמפלגות החרדיות • לפי שעה לא יתאפשר להטיל צווי סגירה מנהליים למוסדות חינוך
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשפ"א / 28.01.2021 01:56

בתום יום דיונים ארוך בו ניסתה ועדת החוקה להגיע להסכמות על חוק הקהסות, בסעיפים השנויים במחלוקת של התראה לפני צו סגירה מינהלי למוסדות חינוך שיפרו את ההנחיות – ננעלה הישיבה ללא הסכמות.

אכיפת הקורונה בנושאים אלו תימשך כמו עד היום, כך שניתן יהיה להטיל קנסות בגובה של עד 5,000 שקלים ולא יתאפשר להטיל צווי סגירה מנהליים למוסדות חינוך.

היו”ר ח”כ יעקב אשר אמר: “יש בקשות לנושא חדש של ח”כ אלכס קושניר על ההתראה לצו סגירה ואחת של כחול לבן – על כלל התיקונים בחוק. לאור דחיפות הנושא ניסינו להגיע להבנה על סעיפים שאינם אפילו ליבת החוק. אני מבין שלאחר ההתייעצויות הפשרה לא מקובלת אך השאלה אם אתם מוותרים על טענת נושא חדש וניגש להצבעות”.

ח”כ איתן גינזבורג מכחול לבן השיב: “אנחנו מאמינים שהחוק צריך לעבור כפי שהגישה הממשלה. נוסח החוק לא מקובל על חברי הוועדה של כחול לבן, הליכוד ויש עתיד. אנחנו רואים בו נושא חדש כי הוא מנוגד לנוסח הממשלתי והוא טומן בחובו דברים שאנחנו מתנגדים להם עקרונית”.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר אמר: “מצטרף לדבריו של גינזבורג שצריך ללכת לחוק המקורי. עם זאת אני בעד פשרה כדי שתגמרו את העניין שנוכל להתחיל לאכוף מחר בבוקר. הצעתך כפי שהוצגה בהתחלה והצעדים שעשית לקראת, משמעותיים. ירדת מ-90% ממנה. ההתעקשות שייתנו התראה אינה דרקונית אבל מהניסיון שלי בכנסת לא עושים ראה וקדש אלא מגיעים לפשרות ולכן אני קורא לכם ולכחול לבן להגיע לפשרה”.

היו”ר ח”כ אשר השיב: “מתי העברת פעם הצעת חוק מקורית? לא תדרוש ממני דברים שאתה לא עושה”.

לאחר דברים אלו נעל את הישיבה. “מאחר וקיבלנו תשובה ואין באפשרותי להגיע להצבעה אני נועל את הישיבה”.

עוד לפני כן הציע ח”כ יאיר גולן ממרצ פשרה: “העברנו את החוק בקריאה ראשונה למרות שלא התלהבנו בסיעה, כדי לעשות משהו יותר חריף שיעזור לתחלואה הגואה. יש פה שני סלעי מחלוקת שאם החלטנו להעביר בקריאה ראשונה, לא הגיוני לבלום הכל ולעצור בדברים שאפשר להתפשר בהם. אני חי בשלום עם מספר של גן ילדים, 35, אך שהמוסד ייקנס מידית. לגבי התראה או לא- מוסד שנתפס פתוח ישלם קנס מוגדל וייסגר כעבור 24 שעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות