גנץ מציג מתווה גיוס חדש ודורש לאשרו מיד • גפני: שקרן פתולוגי

שר הביטחון מציג מתווה גיוס חדש: השירות יקוצר לשנתיים, מי שלא ילך לצבא – יופנה לשירות אזרחי • גפני: "הוא מביא כל מיני תכניות הזויות כדי לנסות לקושש עוד כמה קולות בשביל לעבור את אחוז החסימה"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשפ"א / 27.01.2021 20:55

שר הביטחון בני גנץ הצהיר הערב (רביעי) כי יבקש להעביר בהחלטת ממשלה את מתווה השירות שעליו עבד בחודשים האחרונים במשרד הביטחון, ביחד עם השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד מיכאל ביטון – על גיוס לצה”ל.

גנץ ציין, כי אם הממשלה לא תאשר את ההחלטה, לא יבקש מבג”ץ דחייה נוספת להגשת מתווה אחר.

“החברה הישראלית משנה את פניה וצה”ל כבר הפך מצבא העם, לצבא חצי העם. המשרתים והקרביים הפכו ל’פרייארים’. חוסנה של ישראל בסכנה. עתיד ישראל – הכלכלי, האזרחי, והחברתי – מוטלים על הכף. מה שאנחנו רואים בקורונה, הכאוס הזה, הוא רק הסיפתח”.

הוא הוסיף: “עידכנתי את היועץ המשפטי לממשלה שביום ראשון הקרוב אין בכוונתי כשר הביטחון לבקש ארכה בעתירה על חוק הגיוס מבלי שיאושר מתווה השירות בממשלה. אני לא אאשר דחייה של הנושא החשוב הזה. צריך להפסיק לדחות את הקץ – ולהציל את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת ביטחון ישראל”.

גנץ הציג את עיקרי המתווה, לפיו בשנה הראשונה תוקם מנהלת שירות משותפת אזרחית וצבאית שתבצע את המיון הראשוני.

“צה”ל יבחר ראשון את המשרתים בשורותיו”, אמר. “חרדים יוכלו להתנדב בארגוני חסד ולרכוש מקצוע בארגוני הצלה. אזרחים ערבים יוכלו לסייע במלחמה בפשיעה. כל אחד ישרת שנתיים למען החברה. אותן זכויות, אותן חובות. צה”ל החל להיערך לרפורמה הזאת, שבמסגרתה יוקפא קיצור השירות”.

בתוך 6-8 שנים תתבצע הגדלה של אלפי תקנים של השירות האזרחי מדי שנה עד הגעה ללמעלה מ-70% משרתים. בזמן זה כולם ישרתו שנתיים, ולצה”ל שקיצור השירות בו ידחה, יינתנו המשאבים בכדי לשמור על כשירותו המבצעית”.

על פי התוכנית, כל משרת בשירות הצבאי או האזרחי יקבל הכשרה מקצועית שתסייע לו להשתלב בשירות התעסוקה. גיל הפטור ירד ל-22.

 “כך, עשרות אלפים יוכלו לצאת לעבוד, כך נתרום לכלכלת ישראל”, הוסיף השר.

יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, אמר  בתגובה ל’מתווה הגיוס של בני גנץ’: “בני גנץ שקרן פתולוגי. הוא חתום על הסכם מפורש בו התחייב להעביר את חוק הגיוס, ובמקום לעמוד במילתו, הוא מביא כל מיני תכניות הזויות כדי לנסות לקושש עוד כמה קולות בשביל לעבור את אחוז החסימה. שקרן פתולוגי”.

סגן השר אורי מקלב: “זהו ניסיון פתטי לתעמולת בחירות ולהחיות את מפלגתו הגוססת, אין בזה אלא פופוליזם ריק. מדובר במחזור וערבול של הצעות ישנות שאינן רלוונטיות כלל וכלל, דבר אשר מוכיח סופו על תחילתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות