נתניהו: “הסגר יוארך, שלא יכנסו מוטציות חדשות שאפילו לא מכירים

ראש הממשלה נשא דברים במהלך ביקור במרכז חיסונים בשדרות: "נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן יימשך הסגר" • "מצפה מכולם לשים את הפוליטיקה בצד ולהתגייס כאיש אחד, גם לצעדים הבריאותיים וגם לצעדים הכלכליים" • הכריז על ניתוק כל הגישות היבשתיות, כולל כבישי ירדן
תמי גיל
י"ד שבט התשפ"א / 27.01.2021 16:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בצהריים (רביעי) במרכז חיסונים בשדרות, והודיע על כוונתו להאריך את הסגר – לאור מצב התחלואה בישראל.

בפתח דבריו הזכיר נתניהו את יום השואה הבינלאומי ואמר: “אנחנו לא נאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. אני אומר את זה לאויבים וידידים כאחד, זאת המשימה העליונה שלנו, לשמור על החיים כאן, לשמור על החיים של המדינה שלנו”.

נתניהו הוסיף: “אנו מגנים על עצמנו בפני המוטציה. המוטציה הבריטית משתוללת בעולם והיא גם נכנסה לישראל. אנחנו הצלחנו לבלום אותה, אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא יכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים.

”לשם כך קבענו שני דברים: אחד – סגר. אני אכנס מחר את הממשלה ואני אעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר, נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן”.

נתניהו אמר כי יפעל לסגירת הגבולות: ”אנחנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות ולא לאפשר לשום טיסות מסחריות להיכנס למדינת ישראל. אני אוסיף לכך עכשיו את ניתוק הגישות היבשתיות כולל כבישי הירדן.

”הבאנו תכנית כלכלית לעזור גם לעסקים וגם לאזרחים, אני מצפה מכולם לשים את הפוליטיקה בצד ולהתגייס כאיש אחד, גם לצעדים הבריאותיים שאנחנו צריכים לעשות וגם לצעדים הכלכליים”.

לצדו של ראש הממשלה, הגיע לשדרות גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שגינה את מפיצי הטענה, שנשמעה גם על ידי ח”כ אביגדור ליברמן, כי מאות מקבלי מנת החיסון השנייה חלו בקורונה.

“זו הזדמנות לומר למפיצי הפייק ניוז שאין, לא היו, ובעזרת ה’ גם לא יהיו מאות חולים קשים לאחר החיסון השני. אני קורא לאזרחי ישראל לבוא להתחסן. יש היענות מדהימה של האוכלוסיה. ראינו כאן גם היענות יפה של בני 17 ו 18 שמתחסנים”, אמר אשלטיין.

שר הבריאות הוסיף: “לאחר שאמרנו זאת צריך לזכור גם את נתוני התחלואה. ביקשתי מראש הממשלה לכנס את הממשלה כדי לדבר על הארכת הסגר. אנחנו לא יכלים להפקיר את הצוותים הרפואיים שלנו בבתי החולים עם כמעט 1,200 חולים קשים וכ-300 מונשמים וחולים במצב קריטי. לצאת במצב הזה מהסגר זאת הפקרות ממש. אנחנו צריכים להמשיך בצעדי הריסון כדי לאפשר את הירידה בתחלואה.

“יש חדשות טובות – מקדם ההדבקה יורד. כעת צריך מאמץ משותף להפסיק עם הפופוליזם והדמגוגיה ולהמשיך להיאבק במחלה בשני המסלולים: החיסון והריסון”.

בתוך כך, שר הפנים הודיע על סגירת מעברי הגבול היבשתיים לכניסת ישראלים וזרים עד לסוף חודש ינואר.

בהמשך להחלטת הממשלה על סגירת נתב״ג להמראות ולנחיתות, ובמטרה להשלים את המאמצים המשותפים למניעת הרחבת התחלואה, הודיע השר כי מעברי הגבול היבשתיים (נהר הירדן, טאבה, ערבה) ייסגרו לכניסת ישראלים וזרים.

מעבר אלנבי יישאר פתוח למעבר תושבי יהודה ושומרון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות