הפשרה: מוסד חינוך ייסגר רק לאחר שיקבל כמה קנסות, אבל גנץ מתנגד

ועדת החוקה דנה בחוק הגדלת הקנסות: החרדים מתנגדים לסעיף שקובע כי ניתן יהיה לסגור מוסדות חינוך מיידית אם יתברר שהפרו הנחיות • בכחול לבן, מנגד, דורשים בתוקף להעביר את החוק כמו שהוא - אחרת לא יתמכו בהארכת הסגר • גנץ גם לא מוכן לכנס ישיבת ממשלה לפני חמישי
אריה ריבקינד
י"ג שבט התשפ"א / 26.01.2021 18:03

יו”ר הקואליציה, ח”כ מיקי זוהר, הציע אחר הצהרים (שלישי) בדיון בוועדת חוקה על הגדלת הקנסות למי שיפר את תקנות הקורונה –  פשרה שתמנע סגירת מוסדות חינוך חרדיים שפועלים בניגוד לתקנות.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

“אני מציע פשרה, אולי באמצעותה נוכל להגיע להבנות, שהסגירה יכולה להגיע רק אחרי מספר קנסות”, אמר זוהר.

ח”כ זוהר הסביר: “זאת אומרת, שאם מקום מסוים נקנס פעם אחת עדיין לא יוכלו לסגור אותו, נקנס פעם שניה אולי זה כבר השלב שצריך יהיה לסגור אותו או אם הוא נקנס פעם שלישית ולא סגר – אז יהיה צו מנהלי שמאפשר לסגור בכוח”.

הוא הוסיף: “יכול להיות שבפשרה כזאת נוכל גם להשיג את מטרת ההנחיות, שאנשים יפעלו בהתאם לחוק ולא יפרו את ההנחיות, וגם לא נגיע למצב שבו בתוך החברה החרדית יתעורר איזה שהוא מן שיח שרוצים לסגור תלמודי תורה ולפגוע בלימוד תורה”.

זוהר המשיך: “זה הרעיון שאני מציע ואני מקווה שהוא יישמע. אם תרצו לקדם את זה אני פה. אם לא אז תמשיכו את הדיון, תנסו להגיע להסכמות, וכשתצטרכו אותי אתם יודעים איפה להשיג אותי”.

לאחר שסיים את דבריו, תהתה ח”כ קארין אלההר מיש עתיד:, “תגיד, אתה מהאו”ם? לא הבנתי”.

ח”כ זוהר השיב: “אני לא מהאו”ם, אני מהליכוד”.

בתוך כך, חברי הכנסת קיבלו הודעה שהמליאה תכונס מחר, אם ועדת החוקה תאשר את חוק הקנסות לקריאה שנייה ושלישית.

בשיחות שהתקיימו אתמול בין ראש הממשלה לבין ראשי המפלגות החרדיות סוכם שהחוק יעבור בוועדה, אך ישונה כך שרק קצינים בכירים במשטרה יוכלו לרשום קנס של עשרת אלפים שקלים למוסדות שיפעלו שלא כחוק.

חברי הכנסת החרדים דורשים גם שלא לאפשר סמכות להוצאת צווי סגירה למוסדות חינוך ומבני דת שיפרו את ההנחיות.

בכחול לבן לעומת זאת מסרבים לכל פשרה, וידרשו לאשר את הצעת החוק, ללא שום שינויים.

במקביל, שר הביטחון בני גנץ הבהיר היום כי כחול לבן לא תסכים לקיים ישיבת ממשלה על הארכת הסגר לפני יום חמישי, כדי לבחון האם מגמת הירידה נמשכת.

בנוסף הנחה גנץ להמשיך בהיערכות לתוכנית יציאה דיפרנציאלית, שתאפשר קדימות לבעלי תו ירוק וענפי כלכלה שיפעלו במסגרת תו ירוק.

גנץ הודיע על כך לאחר שסיים התייעצות עם שרת התיירות אורית פרקש הכהן, ועם ‘צוות 19’ – פורום מומחים לענייני הקורונה שמייעץ לשרי כחול לבן.

עיקרי המלצות ונתוני המומחים שהוצגו בפניו:

1. השבוע חלה ירידה של 17% במאומתים ו-6% ירידה בשיעור החולים הקשים החדשים. בנוסף, קיימת ירידה במקדם ההדבקה ואחוז החולים קשה החדשים בגיל 60 ומעלה נמצא בירידה.

2. יש ירידה משמעותית במאומתים בערים שבהן אחוז המתחסנים מעל גיל 60 גבוה.

3. בערים הערביות והחרדיות שיעור המתחסנים והמחלימים המבוגרים נמוך משמעותית מבציבור הכללי .

4. התפתחות מוטציות תמשיך לקרות – גם בתוך ישראל ויש להיערך לכך שלא נוכל להחזיק את נתב”ג סגור. לאור זאת, יש למסד מנגנון מסודר של בדיקות מראש לאורך זמן.

5. ישנו נזק בריאותי עקיף כבד לסגר- השמנה, אירועים לבביים, דיכאון, איחור בזיהוי מחלות ממאירות, עישון מוגבר ועוד.

7. ישנו נזק נפשי כבד ועליה של 75% בפנייה לעמותות, בדגש על פניות בנושא אובדנות ובדידות.

המומחים המליצו לסיום כי אם לא תהיה אכיפה, הסברה ועמידה בהנחיות – אין כל טעם בהמשך הסגר וכי יש לעקוב אחר המשך התקדמות מגמת השיפור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות