מדאיג: 8,628 חדשים, 33% מהם חרדים, 9.8% מהבדיקות חיוביות

נתונים מדאיגים: 1,166 חולים במצב קשה, 295 מונשמים • מתוך החולים אתמול - 2,868 מהמגזר החרדי • אתמול חוסנו 226 אלף אנשים • נתניהו דורש לכנס את הממשלה בדחיפות, אבל גנץ מתנגד
תמי גיל
י"ג שבט התשפ"א / 26.01.2021 10:58

מדאיג: מנתונים שפרסם הבוקר (שלישי) משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו 8,628 נדבקים בקורונה.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

מדובר ב-9.8% מהבדיקות שהתגלו כחיוביות.

מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 73,489 איש. מעל 65 אלף חולים מטופלים בביתם.

בבתי החולים מאושפזים 1,831 איש – 1,166 מהם במצב קשה, 295 מתוכם מונשמים.

עד כה מתו במגפת הקורונה 4,520 ישראלים.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין פרסם הבוקר כי אתמול חוסנו 226 אלף אזרחים נוספים.

מתחילת מבצע ‘חוזרים לחיים’ ניתנו קרוב לארבע מיליון זריקות חיסון (כ-2.7 מיליון מנה ראשונה, מתוכם 1.26 מיליון קיבלו גם מנה שניה).

ממונה הקורונה במגזר החרדי, האלוף במיל׳ רוני נומה, אמר ל’קול ברמה’: אתמול היו 8,571 מאומתים, מתוכם 2,868 מהמגזר החרדי – 33% מהחולים בישראל אתמול הם חרדים, כמו בכל השבוע האחרון.

פרופ’ איתמר גרוטו אמר הבוקר ברדיו 103: “אני לא יודע עוד כמה זמן נצטרך להמשיך את הסגר, אבל לפחות עד שנתחיל לראות איזושהי מגמת ירידה בחולים הקשים החדשים. זה עוד לא משהו שאנחנו רואים – יש התייצבות אין ירידה”.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר הבוקר בראיון בגל”צ: “אין ירידה עכשיו, יש מספר חולים קשים עצום ואסור לנו לוותר. החשש הגדול הוא שיגיע זן של קרונה שיהיה עמיד לחיסון, זה מטריד אותנו מאוד”.

בנוגע לדיון על הארכת הסגר שהתנהל אתמול – אמר קיש: “הדיון דיבר על המשך הסגר במתכונת הנוכחית לאור התחלואה הקשה בבתי החולים. יש שיא, אתם שומעים את המנהלים, הנתונים לא מראים על הירידה שרצינו וציפינו לראות כמו בסגרים הקודמים. אנחנו במספר אבסלוטי גבוה, מעל 8,000 מאומתים, זה מספר מאוד גבוה והעומסים ממשיכים. הקרב הזה לא הסתיים, זה לא נכון, חייבים להמשיך להילחם ולהוריד את המספרים. הנגיף יותר מדבק, הוא מדביק משפחות שלמות, האירוע קשה יותר להילחם בו, צריך לתת לסגר להמשיך להשפיע”

קיש התייחס גם לדרישה שהציב יו”ר כחול לבן בני גנץ אתמול להעביר את חוק החמרת הקנסות בקריאה שניה ושלישית, כתנאי להמשך הסגר – ואמר: “אני מופתע מבני גנץ. אנחנו באירוע קשה, בואו נעשה ישיבת ממשלה ונחליט מה לעשות. את זה מונע גנץ כי הוא דורש שהליכוד יעביר את החוק”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות