שעת נעילה: נתב”ג נסגר בחצות לטיסות נכנסות ויוצאות • עד מתי?

בגלל המוטציות: ישראל הראשונה בעולם שסוגרת את נמל התעופה המרכזי שלה • ישראלים יוכלו לחזור ארצה רק במטוסים פרטיים • במשרד הבריאות מעריכים: נמל התעופה יהיה סגור כמה שבועות לפחות
תמי גיל
י"ג שבט התשפ"א / 26.01.2021 00:58

הניסיון לבלום את יבוא המוטציות החדשות לישראל: נמל התעופה בן גוריון נסגר הלילה (שני) בחצות לתנועת נוסעים למשך שבוע לפחות – וכל הטיסות המסחריות הופסקו לחלוטין.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

בשלב הראשון ההנחיה תהיה בתוקף עד ליום ראשון, אבל במשרד הבריאות צופים שהסגירה עלולה להימשך הרבה מעבר.

ד”ר שרון אלרעי-פרייס, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה היום בדיון בכנסת: “אני מניחה שזה יהיה כמה שבועות, לפחות חודש. לדעתי”.

היא הוסיפה: “אנחנו חייבים לקנות זמן לתושבי מדינת ישראל כדי שיתחסנו. נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר, כדי שגם אם ייכנסו וריאנטים מידבקים, נוכל להשתלט עליהם. כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל, ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן”.

מדינת ישראל היא היחידה בעולם שנקטה צעד כל כך קיצוני, שכן לא יהיו אפשרויות לצאת ולהיכנס למעט במקרים חריגים כמו הלוויה, אירוע רפואי או מקרה הומניטרי – בהם תדון ותאשר ועדת חריגים.

עם זאת, מי שיקבל אישור לעלות על טיסה לא יוכל למצוא טיסה רגילה כי לא יהיו כאלה. האלטרנטיבה היחידה, מופרכת ככל שהיא תישמע, תהיה מטוס פרטי ובחברות ההשכרה כבר נערים לגל ביקושים ממי שיוכל להרשות את זה לעצמו בלית ברירה.

ניר ברונשטיין, מנכ”ל חברה שמשכירה מטוסים פרטיים, אמר לחדשות 12: “כרגע אין כל כך זמינות למטוסים פרטיים בגלל הביקוש. מבחינת עלות, זה מתחיל מ-3,500 דולר ומעלה, תלוי איזה מטוס אתה מזמין”.

במקביל, מעברי הגבול היבשתיים יישארו פתוחים. גורמים בממשלה מסבירים את ההחלטה להשאיר את מעברי הגבול עם מצרים וירדן פתוחים בכך שיש צורך בתהליך ביורוקרטי מסוים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות