“ראיית מעשים אלו מזיקה לנפש”: גדולי ישראל אסרו להציץ בהפגנות

במכתב מיוחד שנכתב על דעת מרן הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין  - ומופנה להורי ולתלמידי הישיבות ותלמודי התורה, הם קוראים: "יש בזה משום הרחק מן הכיעור, ראוי למנוע את מידת הסקרנות לזה"
יוסף גרינבוים
י"ג שבט התשפ"א / 25.01.2021 23:01

על רקע המהומות בבני ברק ובירושלים: הערב (שני) התפרסם מכתב מיוחד שנכתב על דעת מרן הגר”ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגר”ג אדלשטיין – ומופנה
להורי ולתלמידי הישיבות ותלמודי התורה, שבו הם נקראים להימנע מלהשתתף בהפגנות ולהתרחק מהן.

במכתב נאמר:

“כמובן אין מי מקהל החרדים לדבר השם שמגיע להשתתף בהפגנות אשר כידוע אין זה דרכה של תורה ובוודאי שלא עלתה על דעת מאן דהוא להתחבר עם הפוחזים מחוץ למחננו שמציתים אש האלימות.

“בנוסף גם יש לעורר שאין להתקרב למקומות אלו ויש בזה משום הרחק מן הכיעור, ראוי למנוע את מידת הסקרנות לזה, כי עצם ראיית מעשים אלו מזיקה לנפש. ומן השמים ירחמו , שילמדו תועים בינה, וילכו בדרכה של תורה”.

מוקדם יותר היום פרסם  מרן חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, מכתב מיוחד, בו הוא מביע את מורת רוחו מההפגנות והעימותים עם כוחות המשטרה, המובילים לפגיעה בנפש ורכוש וגורמים לחילול ה’ גדול.

במכתבו נאמר: “ומלבד חילול ה’ הגדול הנגרם מכך, ישנה סכנה רוחנית חמורה לצעירי הצאן העלולים לנהות אחר ההתרחשויות ואף להיגרר לתוכן חלילה, וההרס החינוכי מי יישורנו, כאשר עמל של שנים עלול לרדת לטמיון ברגע אחד.

“ומכאן אזהרה חמורה לכל שומעי לקחנו יראי ה’ ולכל תומכי ואוהדי תנועת ש”ס הק’, להדיר רגליכם ממקומות עימות אלו ולא לשהות בהם ולו לרגע אחד. איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם – הרי הוא שותף לחילול ה’ וגדול עוונו מנשוא”.

מרן פנה גם אל ההורים וכותב: “ולהזהיר גדולים על הקטנים, חובה על ההורים להשגיח על בניהם שלא ימצאו במקומות אלו, אלא ישקדו על תלמודם על פי ההנחיות, וינהגו הקפדה יתירה בשמירת כללי הבריאות כפי שציוותנו התורה, ותורה מגנא ומצלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות