מיכאל תורג’מן הציל עיתונאי מהמון זועם • כעת הוא מספר למה

עמרי מניב, כתב המשטרה של חדשות 13, הכריז היום כי הוא מחפש את האלמוני שהיה היחיד שגונן עליו אתמול בבני ברק, בעת שהותקף בידי נוער שוליים: "מת להודות לו. מי מזהה?" • בשיחה עם חרדים 10 מגולל מיכאל תורג'מן מה קרה, מדוע לא פחד - ולמה הוא מגונן גם על אחיו החרדים
י"ב שבט התשפ"א / 25.01.2021 21:05

בקבוצות הווטסאפ החרדיות חיפשו אחריו היום (שני) בלהט, כך גם המפיקים בכל תוכניות הטלוויזיה. הצעיר, שדמותו הפכה לסמל במהומות אמש ברחובות בני ברק, כאשר הוגדר היום “צדיק בסדום” עת הגן על צוות חדשות 13 מפני ההמון המאיים שתקף אותו.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

גם העיתונאי עמרי מניב, כתב המשטרה של חדשות 13, שהותקף בידי נוער שוליים, בעת שסיקר את ההפגנות בעיר התורה והחסידות, פרסם היום הודעה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא תר אחר “הבחור עם הג’ינס” – שסייע לו.

מניב העלה תיעוד מהאירוע לחשבון הטוויטר שלו, כאשר תיעוד אחד הוא צילם בעצמו ותיעוד נוסף צולם בידי צלם שהיה בזירה.

היום, כאמור, הוא ביקש להודות לו – וכתב: “הבחור בסרטון עם הג’ינס, החולצה השחורה עם הכיתוב בלבן והכיפה הלבנה – מהרגע שהתחילו להסתער עליי, הוא הדף את ההמון, הלך אתי מאות מטרים וספג בעצמו חפצים, אבנים ודחיפות רק כדי שאני אצא משם בשלום. מת להודות לו. מי מזהה?”

ובכן, קוראים לו מיכאל תורג’מן, הוא מתגורר ברחוב ז’בוטינסקי, לא הרחק מזירת המהומות אתמול, ואיכשהו  נקלע לשם והחליט בין רגע להפוך לשכפ”צ ולמגן של הצוות העיתונאי.

תביטו בסרטונים ותראו איך הוא צועד לצד הכתב, מגן עליו בזרועותיו ולא מניח להמון לגשת אליו – וסופג בעצמו חפצים ודחיפות.

בשיחה בלעדית עם חרדים 10, הוא מגולל מה קרה:

“נקלעתי לשם באקראי, הלכתי למשוך כסף בבנק, ופתאום אני רואה את ההפגנה. ראיתי שעושים שם שידור חי, לא התעניינתי וצעדתי לכיוון הבנק. בדרך חזור, אני רואה איך הכתב מצלם ואנשים צועקים עליו, הבנתי שיש פה סוג של אלימות, והחלטתי לעשות מעשה.

“הרגשתי שיש שם סוג של הסתה. אנשים התלהבו ‘הנה אנחנו מפוצצים כתב של ערוץ 13’, הרגשתי שתקופה ארוכה הם מרגישים שהתקשורת נגדם, והנה מצאו את ההזדמנות. למרות שאני לא מצדיק אותם בשום אופן. אלימות היא לא דרך. לא יכולתי לראות את זה, ולא משנה לי אם זה כתב של ערוץ 13, או כתב של ערוץ אל ג’אזירה, שום אלימות לא  מקובלת עלי, מדובר באנשים שעושים את עבודתם, למה סתם לתקוף אותם ועשר או יותר על אחד? מישהו צריך לעזור, אמרתי לעצמי”.

מאיפה הכוחות נגד כל ההמון? לא פחדת?

“זה לא רק כוח, אין לי פחד. אנשים שואלים אותי ‘לא פחדת?’ לא פחדתי. עברתי כל כך הרבה בחיים שלי, שכבר אין לי פחד. לילד שלי היה סרטן בראש, ישבתי איתו, החזקתי אותו בידיי שנה וחצי עד שיצא מזה בניסים ברוך ה’. אז אין לי שום פחד בחיים, משום דבר. וכשצריך לעשות מעשה, אני פשוט עושה”.

יש לו שלושה ילדים, הוא כבר תקופה לא ממש חרדי, “אבל האמונה נשארה לי. ואני מזדהה עם תושבי בני ברק, חשוב לי להגיד לתקשורת שהם אנשים נפלאים”.

הוריו מתגוררים בישוב אור הגנוז בצפון. הוא עצמו למד בישיבות שחורות, ‘בית שמואל’, בישיבה של הרב אברהם צבי מרגלית בכרמיאל, ותקופה מסוימת היה אפילו חסיד אשלג.

ואז, חזר בשאלה. אבל “מה זה חזרתי בשאלה? אני עדיין מאמין באלוקים, וחשוב לי מאד הקטע עליו חונכתי ‘בין אדם לחברו’. אני חושב שצריך להאמין במשהו, אם לא נאמין נשתגע”.

כואב לו שמדברים נגד הציבור החרדי, שהוא עדיין מרגיש שהם אחים שלו.

“חשוב לי לדבר בעד החרדים. האנשים האלו, הילדים, הבחורים, יושבים כבר תקופה בבית, בלי אינטרנט, פתאום שומעים שיש הפגנה, יש סוף סוף שוטר שגורם לו לחזור להיות ‘הילד שבו’, סוף סוף יש לו אקשן, אז הם יוצאים. אני רואה בזה סוג של ‘סתם’, להעביר את הזמן באקשן.

“זה גם לא היה ציבור חרדי קלאסי”, הוא אומר, והוא מכיר ויודע. “זה נערים, שאני לא בטוח שבגיל 16 עוד יישארו חרדים. וחלק מהם היו נוער שכבר בהליך נשירה. זה לא הציבור החרדי. המשפחה שלי שומרת הנחיות, חיה יפה עם כל השכנים והסביבה, שמאלנים, ימניים, חילונים, חרדים – עם כולם, וזה למרות שהם הכי דוסים שיש. מסביבי חרדים שומרים הנחיות. תמיד יש שוליים, לכל אחד יש את הבעיות שלו, את השריטות שלו. לא עזבתי את הדת כי לא אהבתי את הדת או את אלוקים”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ללמוד ממנו
    25/01/2021 21:51
    איזה מלךך
  1. למה צריך לצאת בשאלה כדי להכיר בטוב של החברה החרדית…

  2. כנסו
    25/01/2021 21:57
    אלברט
  3. זה רק מי שנולד לאמא מרוקאית יש לו כזה לב רחום

  4. תורה תורה חיגרי שק ואפר. את האמורה להפיץ אור ופאר ראי מה עשו ממך בניך. במקום אהבה בעולם מעריך באו אכזרים סוררים מאשכנז השכיחוך והעלימוך כספר שנגנז ללא בושה ללא חוסר נוחיות הם נוהגים בשיא הברוטליות אייכה רבונו של עולם ועל ראשם תגמול גמולם
    25/01/2021 22:16
    יודי 1
  5. תורה תורה חיגרי שק ואפר.
    את האמורה להפיץ אור ופאר
    ראי מה עשו ממך בניך.
    במקום אהבה בעולם מעריך
    באו אכזרים סוררים מאשכנז
    השכיחוך והעלימוך כספר שנגנז
    ללא בושה ללא חוסר נוחיות
    הם נוהגים בשיא הברוטליות
    אייכה רבונו של עולם
    ועל ראשם תגמול גמולם

  6. מי שרואה את הסרטון
    28/01/2021 01:17
    ינון גואטה
  7. לא באמת ניסו לתקוף אותו הם היו רוצים לפגוע בעיתונאי הוא היה נפגע קשה מאוד אבל זהו שלא רוצים אלה הם רק רצו להשמיע את קולם שהם לא מסכימים עם מה שעושים להם.