חוק הגדלת הקנסות אושר בראשונה • גנץ: לא אתן שיהיה פה תחמניסטן

גנץ נאם לפני אישור החוק והצהיר: "אני לא דורש אכיפה שוויונית כי אני נגד חרדים, אלא כי אני בעדם" • "אני אפעל בכדי לבטל רטרואקטיבית קנסות גם לבעלי עסקים שנפגעו"
אריה ריבקינד
י"ב שבט התשפ"א / 25.01.2021 16:21

מליאת הכנסת אישרה היום (שני), בקריאה ראשונה,  את הצעת החוק להגדלת הקנסות על עסקים ומוסדות חינוך הפועלים בניגוד למגבלות הסגר – ברוב של 52 תומכים מול 23 מתנגדים.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

בין היתר כוללת ההצעה הגדלת סכום הקנסות מ-5,000 ל-10,000 שקלים וכן מתן סמכות לקציני משטרה או רופא מחוזי לסגור מוסדות הפועלים בניגוד להנחיות.

חברי הכנסת החרדים והערבים התנגדו להצעה.

ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית.

שר הבטחון ח”כ בני גנץ אמר: “אני לא דורש אכיפה שוויונית כי אני נגד חרדים אלא כי אני בעדם. לצערי הקמפיין הפוליטי של נתניהו עולה לנו בחיי אדם”.

גנץ תקף: “לא אתן שיהיה כאן תחמניסטן. ראש הממשלה משתמש בקורונה כקמפיין בחירות, הוא עושה שיקול פוליטי בתהליכי האכיפה ומדינת ישראל היא מדינת חוק וסדר.

“אני מודיע מעכשיו, שאם משרד החינוך לא יפעיל את סמכויותיו, ישלול תקציבים ויסגור מוסדות שמפרים את הנחיות המדינה, אם החוק שאנחנו דנים בו היום לא יעבור בשלוש קריאות – אנחנו לא נישאר אדישים”.

גנץ הדגיש: “אני אפעל בכדי לבטל רטרואקטיבית קנסות גם לבעלי עסקים שנפגעו – בעלי מסעדות, חדרי כושר, רבים רבים שפרנסתם נפגעה. לא תהיה אכיפה סלקטיבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גנץ פועל נכון בשביל המדינה!
    26/01/2021 06:03
    ירון
  1. כל הכבוד לגנץ, הוא פועל נכון לטיפול בבעיה במקור! יש צורך באכיפה שיוויונית ומרתיעה נגד מפרי התקנות! נתניהו נסחט על ידי החרדים וגורר מדינה שלמה לסגר מלא ללא צורך, כאשר הבעיה העיקרית היא החרדים שלא פועלים על פי התקנות! אז במקום לסגור את כל המדינה, יש צורך לעשות סגר רק במוקדי ההתפרצות של הקורונה שרובם בשכונות החרדים. ועם ההתעקשות הנכונה של גנץ להעלות את גובה הקנסות ולסגור ולקנוס מוסדות חינוך שלא יפעלו על פי ההוראות תהיה מספיק הרתעה שהחרדים וכל שאר מפרי התקנות יתחילו לפעול בצורה נכונה ואז אולי יש לנו סיכוי להתגבר על הבעיה. ולכל המשמיצים את גנץ בלי הכרה: גנץ פועל בשבילכם ולטובתכם אז מספיק עם ההשמצות הטיפשיות וחסרות השחר. אם לא הבנתם לפחות תשתקו! גנץ פועל נכון לטובת המדינה!