נהג האוטובוס שהוצת: ‘לא יודע איך אני בחיים, זה היה פיגוע לכל דבר’

אייל ציפורי, נהג האוטובוס שהותקף בבני ברק והאוטובוס שאותו נהג הוצת: "אחד מהפורעים נכנס לאוטובוס והתחיל לבעוט בי ולתת בוקסים. עברתי טראומה לא קלה ואין לי חשק לשרת את הנוסעים בבני ברק" • יו"ר ועד 'אפיקים': "מכבי האש אמרו לנו שקיבלו הוראה מהמשטרה לא לצאת לחילוץ"
חיים טוויל
י"ב שבט התשפ"א / 25.01.2021 10:13

אייל ציפורי, נהג האוטובוס של חברת ‘אפיקים’ וחבר ארגון נהגי האוטובוסים, הוא הנהג שהותקף הלילה בעיר בני ברק והאוטובוס שלו הוצת ונשרף.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

הבוקר (שני) הבהיר ציפורי כי אין בכוונתו לחזור לנהוג בבני ברק בזמן הקרוב. “כרגע אני לא חוזר בכלל לנהוג. אני רוצה לנוח”, אמר.

לדבריו, “עברתי טראומה לא קלה ואין לי חשק לשרת את הנוסעים בבני ברק. זה פיגוע לכל דבר. כמו פיגוע לאומני. הייתי בהלם מוחלט. לא יודע למה זה קורה בתוך העם שלנו.”

בריאיון ל’קלמן ליברמן’ ברשת ב’ אמר: “לא יודע איך אני בחיים עכשיו. זרקו אבנים, וניפצו את הדלת והחלונות. אחד מהפורעים נכנס לאוטובוס והתחיל לבעוט בי ולתת בוקסים”.

ציפורי הוסיף: “כרגע אני לא חוזר לנהוג, לא מאמין שאחזור לבני ברק. זה פיגוע לכל דבר”.

הוא סיפר “מד”א הגיעו מהר. שני פרמדיקים הוציאו אותי. פחדתי מוות לצאת מהאוטובוס לאמבולנס. הרגשתי שאני בכפר ערבי ורוצים להוציא את הזעם עליי. זה מחזה מחריד. שני חובשים הגיעו והוציאו אותי. “לא מאמין שאחזור לבני ברק. עברתי טראומה לא קלה, אין לי חשק גם לשרת אותם”.

בעקבות העיכוב בהגעת כוחות הכיבוי לזירה, בכבאות והצלה פתחו בתחקיר פנימי לבירור נסיבות האירוע.

יו”ר ועד העובדים של ‘אפיקים’, אמר בריאיון לרשת ב’: “אנחנו התקשרנו לכיבוי אש ואמרנו להם להגיע ושהאוטובוס עולה באש. הם ענו שקיבלו הוראה מהמשטרה לא לצאת לחילוץ. אני לא יודע איך האמבולנס בכלל הגיע לשם. אין גיבוי משטרתי”.

חברת האוטובוסים הודיעה כי היא שוקלת לבטל את קווי האוטובוס בעיר וב”אזורים אחרים בהם יתרחשו ארועים אלימים נגד נהגים ורכוש. אפיקים מדגישה כי דמם של נהגיה ורכושה אינו הפקר”.

יו”ר עמותת ‘תחבורה בדרך שלנו’, מקס מורוגובסקי, מסר בתגובה לאירועי אמש: “הלילה הוצת ונשרף אוטובוס בבני ברק, הושחתה רכבת קלה בירושלים ונופצו חלונות של עוד מספר אוטובוסים במקומות שונים”.

לדבריו, “השחתת התחבורה הציבורית בידי קיצוניים תוך סיכון חיי הנהגים והנוסעים היא הרמה הנמוכה ביותר של מחאה שניתן להעלות על הדעת ואין לה כל לגיטימיות. אנו קוראים למשטרה למצות את הדין עם האחראים ולהגביר את האכיפה נגד הפגיעה בתחבורה הציבורית תוך סיכון חיי הנהגים והנוסעים הלא מעורבים”.

סגן שרת התחבורה אורי מקלב: “אנחנו עושים מאמצים רבים לשמור את בטחון הנהגים וביטחון הנוסעים. מה שקרה אתמול זו עבריינות לשמה וחובתנו לשמור את ביטחון הנהגים וביטחון הנוסעים. אותם פורעים שתקפו אמש את נהגי האטובוסים תוקפים את הנוסעים כאחד ועל כולנו להוקיע אותם ולטפל בהם בחומרת הדין. אנחנו מבינים את מצוקת הנהגים ועומדים איתם בקשר כל העת כדי ליצור אווירה בטוחה לנהגים”.

המשטרה הודיעה כי ארבעה חשודים נעצרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל מאוד ומצער מאוד
    25/01/2021 15:07
    רפ
  1. אלוהים רואה ואלוהים מעניש… מעניש קשות את אלו שנוהגים
    כאילו ו’אין להם אלוהים’ ופורעים באחיהם …. העונש יגיע מאוד מהר !!!
    וגם לשאר הפורעים בחוק שחושבים שהם צדיקים גדולים, גם לכם ממתינים עונשים, כל אחד לפי חומרת מעשיו !