כמה עולה להזמין הובלה ואיך תוכלו לחסוך כסף? • כל מה שחובה לדעת

עוברים דירה ולא רוצים לקרוע את הכיס? • בכתבה הבאה נסביר לכם כמה עולה הובלה, אילו פרמטרים משפיעים על העלות הסופית שלה •  וגם, איך תוכלו להוזיל אותה. מתחילים
תוכן שיווקי
י"ב שבט התשפ"א / 25.01.2021 01:57

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים חברת הובלה?

לפני שאתם ממהרים לבחור חברת הובלה, השוו את הצעות המחיר אל מחירון הובלות, על מנת שתבחינו בהצעות אטרקטיביות או יקרות וכדי שתדעו ממה ההבדלים אם קיימים, נובעים.

כשאתם נכנסים למחירון, תנו את הדגש גם על האלמנטים שציינו שעשויים לייקר את המחיר הסופי של ההובלה, כמו חניה, שימוש במנוף וכיוצא בזה.

חשוב לציין – אל תמהרו לקחת הצעת מחיר בטלפון, זה רק יכול ליצור פתח לאי נעימויות בהמשך. דרשו מנציג החברה להגיע אליכם הביתה ולבדוק מקרוב את מורכבות ההובלה שלכם.

אם תקבלו הצעת מחיר שלא מבוססת על ביקור פיזי בבית, סביר להניח שהמחיר יקפוץ כשהסבלים כבר יהיו בבית שלכם, מפני שיש לצערנו נותני שירותים שמנצלים את המצב כדי להעלות מחירים, אך לעתים מדובר גם בסיבות אובייקטיביות שקשורות בתנאי ההובלה.

הצעת מחיר מקצועית צריכה לכלול את כל האלמנטים שמשפיעים על המחיר וגם את אלה שמייקרים אותו. בסופו של דבר, ההצעה צריכה לתת מענה לכל השאלות המקצועיות שלכם ולא להותיר שום מקום לספק.

איך תוכלו להוזיל עלויות?

מומלץ להשוות מספר חברות הובלה ואף פעם לא להסתפק בהצעת מחיר אחת. אם יהיו לכם מספר הצעות מחיר ביד, תמיד תוכלו להתמקח עם חברת ההובלה ולהוציא ממנה מחיר טוב יותר עבור העבודה.

בנוסף, היו גמישים במועד ההובלה, זה יעזור לכם לקבל מחיר טוב יותר. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם להיכנס ליומן של המוביל על בסיס מקום פנוי, כמעט בטוח שהוא ישמח לבצע עבורכם את ההובלה במחיר עוד יותר אטרקטיבי.

במידה ואתם יכולים, אל תקבעו את מעבר הדירה לתקופת העומס של המובילים, כי בתקופה הזו המחירים פשוט אש.

על איזו תקופה מדובר?

החודשים הכי חמים הם יוני-אוגוסט, תרתי משמע. גם חודש אוקטובר נחשב לחודש חם מבחינת המובילים, שכן כל הסטודנטים עוברים דירה בחודש הזה. כמו כן מרבית ההעברות מתרחשות בתחילת או סיום החודש.

אם יש לכם הובלה קטנה, אין טעם להזמין חברת הובלה גדולה שיש לה עלויות תפעול גבוהות שנובעות ממספר גבוה של מובילים, משאית וכדומה. ברוב המקרים, אלה חברות שלא מיועדות לביצוע של משימות קטנות באופן יעיל, ומתאימות יותר לביצוע הובלות גדולות באופן איכותי.

צריכים הובלה קטנה של דירת 1-2 חדרים? הזמינו חברת הובלה קטנה עם משאית קטנה או אפילו טנדר ושני סבלים לכל היותר, שיספיקו בהחלט לעבודה הזו.

מה משפיע על עלות ההובלה?

עלות הובלה היא נגזרת של כמה נקודות שצריך לקחת בחשבון, ושיכולים להשפיע על המחיר באופן כזה או אחר.

מספר חדרים

מספר החדרים הוא פרמטר קצת בעייתי מפני שהוא לא תמיד מעיד על כמות התכולה שיש לכם בבית (הפרמטר שעליו נדבר בסעיף הבא). כבר יצא לנו לראות דירות 2 חדרים עם כמות תכולה של דירת 5 חדרים וההיפך.

אף על פי כן, אחת השאלות הראשונות שהמוביל ישאל אתכם היא כמה חדרים יש לכם בבית, על מנת לקבל איזה שהוא מושג על מורכבות העבודה.

כמות התכולה

אחד הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על עלות ההובלה הסופית הוא כמות התכולה שאתם צריכים להעביר. ככל שתהיה לכם יותר תכולה בבית, כך לסבלים ייקח יותר זמן להעביר אותה ועלות העבודה תתייקר בהתאם.

פריטים כבדים

אם יש לכם פריטים כבדים שאתם צריכים להעביר, סביר להניח שעלות העבודה תתייקר בהתאם למורכבות.

לדוגמה, אם צריך להעביר מקרר גדול שאינו נכנס או יוצא מהבית לאור גודלו, יכול להיות שיהיה על המובילים לפרק את הדלתות ואם גם זה לא יעזור, אז יהיה צורך במנוף הרמה שעולה כמה מאות שקלים.

מעלית

במידה ואין לכם מעלית בבניין, המחיר יכול לעלות מפני שהסבלים יצטרכו להעביר את כל התכולה דרך חדר המדרגות או (שוב פעם) להזמין מנוף הרמה.

האמת היא שאין דבר שמובילים שונאים יותר מאשר הובלה בבניין ללא מעלית, הפרמטר היחיד שמתחרה בזה הוא החניה…

מרחק

במידה ואתם עוברים דירה באותה העיר, הטיפ הזה לא מיועד עבורכם. אולם, במידה ואתם עוברים לעיר מרוחקת אחרת, זה עשוי לבוא לידי ביטוח בעלות הסופית של ההובלה.

מחיר הבסיס מתייחס ברוב המקרים למרחק של עד 20 ק”מ בין המוצא ליעד. במידה והיעד רחוק יותר, המוביל יצטרך להוציא יותר כסף על דלק ואתם אלה שתשלמו לו על ההוצאות האלה.

מנוף הרמה

אם כפי שהזכרנו, יש לכם פריטים כבדים שלא ניתן להוריד דרך חדר המדרגות או המעלית, אתם צריכים שירות הובלה עם מנוף.

במידה וזה המצב, תצטרכו להזמין חברת הובלה שמספקת את השירות ותצטרכו לשלם לה לפי שעה על המנוף, כשברוב המקרים המחיר יהיה בסביבות ה-250-300 שקלים.

חניה

אין ספק שהפרמטר הזה הוא מתחרה גדול מאד לפרמטר של המעלית. אם אין לכם בבניין חניה והמוביל יצטרך להחנות את המשאית במרחק מה ולסחוב את התכולה מאות מטרים ברגל, צפו לעלייה במחיר.

פירוק והרכבה

צריכים שהמובילים יפרקו לכם ארונות וירכיבו לכם אותם בבית החדש? זה עולה יותר כסף. כמובן שהעלות הסופית היא נגזרת של מספר הרהיטים שצריך לפרק ולהרכיב.

ארגזים

חברות ההובלה נוהגות לספק ללקוחות שלהם כמות בסיסית ביותר של ארגזים לאריזת דירה. ברוב המקרים מדובר בעשרים ארגזים, אך במידה ותצטרכו יותר, אתם עשויים לשלם עשרה שקלים עבור כל ארגז נוסף.

אחסון תכולה

אם יש לכם כמות גדולה מאד של תכולה ואין לכם מקום בבית החדש, סביר להניח שתצטרכו להשתמש בשירותי אחסון תכולה. פשוט מאחסנים את התכולה במחסן ייעודי עד שיהיה לכם פתרון קבע, כמובן שמדובר בשירות שעולה כסף, רק שכאן העלות היא על בסיס חודשי לפי תקופת האחסון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות