‘בשלב הבא יביאו עלינו חיל אוויר?’: הסיעות החרדיות בכינוס זעם בב”ב

חברי סיעות יהדות התורה וש"ס קיימו 'כינוס זעם' בעיריית בני ברק, במהלכו הביעו מחאה חריפה על התנהלות המשטרה • "המשטרה היא רק המקל של מערכת הסתה משומנת של התקשורת וההגמוניה האנטי חרדית"
יוני גרין
י"ב שבט התשפ"א / 24.01.2021 22:49

נציגי הסיעות החרדיות התכנסו הערב (ראשון) ל’כינוס זעם’ שארגנה עיריית בני ברק, על רקע ‘ליל הזוועות’ בבני ברק וירי השוטר בהפגנה היום.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, אמר: “לפני הכינוס כאן נכנסתי למרן שר התורה, הוא ביקש ממני לומר שצריך לעצור את ההפגנות האלו וביקש להגיד לשוטרים להפסיק עם האלימות” .

הוא הוסיף: “אנחנו בתקופה מאוד קשה, אנחנו רואים את רמת התחלואה בכל הארץ – גם בציבור החרדי, אנשים צעירים נפגעים – כולל אימהות בהיריון ותינוקות ואנחנו שואלים – על מה עשה ה’ לנו”.

“זו התמודדות לא פשוטה, שיוצרת מצבים מאוד קשים, אך צריך לומר את הדברים – אנחנו לא מסכימים בשום אופן להתנהלות של המשטרה, לא ייתכן דבר כזה, המשטרה הייתה מעיזה לעשות את זה בתל אביב? ברמת אביב? נראה אם העונש הקולקטיבי הזה היה קורה, רוב מוחלט של תושבי בניב רק שומרי חוק וסדר, אין להם שום קשר למה שנעשה.

“בכירי המשטרה אמרו לי שהם רוצים להוריד את הלהבות. אני רוצה לראות שהיו מתנהגים כך ברמת אביב. לא יעלה על הדעת שמשטרת ישראל תסגור שכונה ולירות שם פצצות ורימוני רסס. כשיש הפרת הנחיות במגזר החילוני וחופי הים מלאים, לא ראיתי שבתגובה סוגרים את רמת אביב ג'”.

שר השיכון והבינוי יעקב ליצמן אמר בכינוס: “באתי לכאן כי הדברים יוצאים משליטה והמשטרה אינה פועלת באחריות אלא מנקמה ובלחץ התקשורת. זה לא דבר חריג אלימות משטרתית, אך היום ראינו כמה שזה איום ונורא. לצערי, עלינו פאזה. היום נעשה שימוש בנשק חם. גם במכות ותקיפת חפים מפשע אסור לעבור לסדר היום, אך בוודאי לא כשיש נשק חם.

הוא הוסיף: “אמרתי בישיבת הממשלה, בקצב הזה השלב הבא יהיה הוראת שר הביטחון להפעיל את חיל האוויר. מה קרה לנו? לאן הידרדרנו? גם הח”כים מחוץ למגזר טענו – שזו פעולה קיצונית ללא צידוק. אנו דורשים בדיקה חיצונית. לא מח”ש. דרשתי שזה יהיה מבקר המדינה. לא משנה מי היורה אלא מי נתן את ההוראה.

“מי שזה יהיה – נעשה הכל שהוא לא ישרת במשטרת ישראל. זו תקופת בחירות, אבל לא נרפה. נעמוד בנושא כחומה ולכך נתכנסנו להביע עמדה משותפת של כלל המפלגות, מהיום תשתדל גם משטרת ישראל ותיזהר שלא להשתמש בכלים חריגים נגד המגזר.

לא ראינו בהפרות בתל אביב של רבים רבים, גם בבלפור אם הייתה אכיפה קשה מעט יותר – נזעקה המדינה. אנו עומדים על דעתנו, לדעת מי אחראי לכך ושזה ייפסק. למותר לציין כי כל מעשה אלימות הוא פסול ואסור שיקרה. יש לגנות כל הרמת יד ופגיעה בזולת”.

ח”כ ישראל אייכלר בכינוס הזעם שקיימו נציגי הסיעות החרדיות בבני ברק: “טוב עשה ראש העיר שכינס לכאן את הסיעות החרדיות, משום שהציבור החרדי בבני ברק ובארץ כולה מרגיש מופקר על ידי ההנהגה הפוליטית שאיננה עושה מספיק כדי להגן עליו. לא שהיא לא רוצה לעשות, לא שהיא יכולה לעשות הרבה, אבל לפחות עליה לזעוק את זעקתו של הציבור, וזה מה שאנחנו עושים כאן עכשיו.

“בכל העולם יש קורונה, ובכל העולם יש משטרה. האם ראיתם בעוד מקומות בעולם שמכים אנשים בגלל קורונה? האם ראיתם שמכים בדרכים מי שלא נסע כחוק? נותנים לו דו”ח. מה זה שמכים אנשים, ועוד אנשים חפים מפשע? ולמה רק במגזר החרדי? האם ראיתם מכות במגזר הערבי בקורונה?

“זו לא המשטרה. המשטרה היא רק המקל של מערכת הסתה משומנת של התקשורת וההגמוניה האנטי חרדית. הם עושים דה לגיטימציה לחרדים, עוד לפני הקורונה. המקרה של הילד יענקי רוזנברג היה עוד לפני שפרצה הקורונה. הם יודעים שלאף אחד לא אכפת מהחרדים, ולמי שכן אכפת, לא יוכל לעשות כלום”.

סגן השר אורי מקלב אמר: “מה שראינו בימים האחרונים בעיר זו אלימות חסרת רסן, שימוש באש חיה מול תושבים.  אנחנו קוראים לשר הבטחון פנים ולראש הממשלה למצות את הדין ולשנות השיטה הזו, ממתי המשטרה מתנקמת באזרחים?! היה לי שיחות רבות עם שר הבטחון פנים. כוונת השר לשיתוף פעולה ולהפסקת האלימות.

“הציבור החרדי לא מעוניין בשום חיכוך עם שלטון החוק, תפקיד המשטרה הוא לשמור את החוק ולא להפר את החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יחסי ציבור נטו...
    25/01/2021 10:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. במקום לבער את הפושעים שמכים שוטרים אתם מגגונים עליהם .