מדבק יותר? מוטציה חדשה מלוס אנג׳לס התגלתה בישראל – 5 נדבקו

ישראלי שהגיע מלוס אנג'לס אובחן כחולה במוטציה של נגיף הקורונה שאובחנה לראשונה ב'עיר המלאכים' • הוא הדביק בישראל חמישה בני אדם
תמי גיל
י"א שבט התשפ"א / 24.01.2021 20:01

ישראלי תושב לוס אנג’לס,  שהגיע לפני כחודש לביקור בארץ, אובחן כחולה במוטציה של נגיף הקורונה שאובחנה לראשונה בלוס אנג’לס.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

הישראלי כבר חזר לארצות הברית, אך הדביק ארבעה בני אדם כאן בארץ.

בהודעת משרד הבריאות נכתב: ”במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות אותר באמצעות תהליך ריצוף וריאנט מלוס אנג’לס. מהאדם המאומת לוריאנט זה נדבקו 4 אנשים נוספים. האירוע נמצא בבדיקה. משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו”.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי בסוף חודש דצמבר, החלו בקליפורניה לחפש סוגים שונים של נגיף קורונה בעקבות התפשטות המוטציה הבריטית. במהלך התהליך מצאו המדענים וריאנט חדש, מקומי.

המוטציה החדשה, משוייכת למשפחת נגיפים שמוכרים בתור Cal.20C. כן התגלה בחלק גדול מהבדיקות הגנטיות שנאספו במעבדות בלוס-אנג’לס, לפי מחקר חדש שעוד לא עבר ביקורת עמיתים. כרגע אין הוכחה לכך שהמוטציה מקליפורניה היא קטלנית יותר, ועדיין לא ברור גם אם הווריאנט החדש מדבק יותר.

אחד מהחוקרים שמנהלים את הטיפול בלוס אנג’לס טוען שלווריאנט החדש יש חלק בזינוק התחלואה שהכריע את בתי החולים בלוס אנג’לס בשבועות האחרונים. וירולוג מאוניברסיטת קליפורניה אמר שהוא והעמיתים שלו מוצאים כעת את המוטציה ב-20 עד 30 אחוז מהדגימות שעוברות את הבדיקות.

בחדשות 13 דווח, כי נוסע שחזר מדובאי גרם להדבקת 180 ישראלים.

עדיין לא ידוע אם הוא נדבק במוטציה ולכן גרם לשרשרת המאומתים, אך מדובר באחת השרשראות הגדולות שנרשמו מאז פרוץ המגיפה.

מוקדם יותר הערב (ראשון) אישרה הממשלה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור את שמי המדינה לטיסות.

נמל התעופה בן גוריון ייסגר מיום שני בחצות ועד סוף הסגר ביום ראשון הבא בחצות, פרט למקרים של טיסות לצרכים הומניטריים וחריגים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות