ליצמן בממשלה: השתגענו? ירי של שוטר? זה מסוכן, פשוט לא להאמין

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן התייחס היום בישיבת הממשלה לליל הזוועות בבני ברק ולירי של השוטר: "אדוני ראש הממשלה ושר הבטחון, תראו את התיעודים מהשטח מליל חמישי ומהיום, זה פשוט לא להאמין"
אריה ריבקינד
י"א שבט התשפ"א / 24.01.2021 17:46

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה ל’סגירת השמיים’, המתוכננת מחר, לליל הזוועות בבני ברק – ולירי של השוטר היום בעיר התורה והחסידות.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

“אני תומך בסגירת השמים, נוכח העליה התחלואה והסכנה בהתפשטות הנגיף והמוטציות השונות”, אמר ליצמן. “כזכור הייתי זה שכשר הבריאות הוריתי לסגור את השמים לטיסות מסין ומהמזרח, כבר בינואר מלפני שנה, לפני כל המדינות האחרות, מה שנתן לנו מרווח זמן להתמודדות עם הגעת והתפשטות הנגיף”.

הוא התייחס ל”מה שקרה בחמישי האחרון בבני ברק” – ואמר: “אני רוצה שיהיה ברור: אני מגנה בתוקף כל שימוש באלימות, ואלה שתוקפים שוטרים זה חמור ביותר. אבל אני פשוט המום מהמראות והתנהגות המשטרה במהלך כל הלילה.

“פלוגות שוטרים שיצאו במסע נקם ברחובות העיר, נתנו מכות רצח לעוברי אורח, השתמשו ברימוני הלם במשך שעות ארוכות ללא כל אבחנה או צידוק – לצערי דבר כזה יכול לקרות רק בבני ברק, וזה לא ייתכן לעבור על זה לסדר היום.

“כעת אנו שומעים על ירי של שוטר באור יום בעיר בני ברק. השתגענו? זה מסוכן וזה מידרדר. צריך לבדוק זאת באופן מקצועי ולא ניתן לפגוע שוב במאות אלפי איש על לא עוול. אני קורא לך אדוני ראש הממשלה וגם לך שר הבטחון, תראו את התיעודים מהשטח מליל חמישי ומהיום, זה פשוט לא להאמין”.

הוא הדגיש: “אי אפשר לקחת קבוצות מסוימות שלא נזהרות ולהכליל אותם על כלל הציבור החרדי שברובו הגדול שומר כל ההנחיות ונזהר מהידבקות. בכל אוכלוסיה יש סוגים שונים, מכאן להכליל על כולם, להתסיס ולהסית נגד מגזרים שלמים זה קו אדום שיש לעוצרו מיידית”.

על מבצע החיסונים – אמר: “אני לא מצליח להבין מדוע לא ממשיכים לחסן בשעות הלילה, מסביב לשעון. אני קורא לעבוד במשמרות כפולות, להוסיף כח אדם במרפאות ולזרז כך את התחסנות האוכלוסיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות