גנץ ליועץ המשפטי: לבחון אמצעים משפטיים נגד מנהיגי הציבור החרדי

גנץ סיפר בישיבת הממשלה כי פנה למנדלבליט לבחון אמצעים נגד גדולי ישראל: "לא יתכן ששוטרים צריכים לירות באוויר כדי שיישמעו להוראות. היעדר האכיפה עולה בחיי אדם - רק בגלל אינטרסים פוליטיים" • האשים: "לא מפעילים את הסמכות בחוק לסגור ולשלול תקציבים של מוסדות"
אריה ריבקינד
י"א שבט התשפ"א / 24.01.2021 17:00

שרי הממשלה צפויים לאשר הערב (ראשון) את סגירת נמל התעופה בן גוריון מיום שלישי הקרוב ועד סיום הסגר – למעט מקרים חריגים.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי המדינה צפויה “להיסגר הרמטית”, זאת בניסיון למנוע הגעת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה לישראל: “אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו סוגרים את המדינה הרמטית. רק בשבוע הזה של סגירת השמיים נחסן עוד מיליון ישראלים”.

על פי ההצעה שהובאה לאישור השרים, נמל התעופה בן גוריון ייסגר מיום שלישי הקרוב, 26 בינואר, ועד יום ראשון הבא, 31 בינואר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: “הסיבה להבאת התקנות לממשלה ברורה לכולם. מצד אחד, מבצע חיסונים מדהים שמתקדם יפה. אנחנו מעריכים שיש פוטנציאל של 30-25% באוכלוסיית הסיכון שעוד צריכים להתחסן. הדאגה הגדולה של כולנו היא הגעת המוטציות. זה לא בלשון יחיד, יש וריאנטים שונים. אחד מהם, הבריטי, כבר משתולל בארץ וברור שאחראי לפחות חלקית למספרי הנדבקים הגבוהים. יכול להיות שיש לו השלכות נוספות, אבל אנחנו נזהרים מאוד מלקבוע השלכות על אשפוזים או על נשים בהריון”.

במקביל לישיבה, במשרד הבריאות עדכנו על 5 מקרים נוספים עם הוריאנט הדרום אפריקאי בחוזרים מדרום אפריקה או דובאי ובמגעיהם. מדובר סך הכל על 27 מאומתים עם הזן הזה ב-9 שרשראות הדבקה.

ראש הממשלה נתניהו ציין בפתח הישיבה כי בשבוע הקרוב יתקיים דיון על אסטרטגיית היציאה מהסגר והתייחס גם להפרת ההנחיות בקרב חלקים מהציבור החרדי: “רוב המגזר החרדי שומר על ההנחיות, אבל יש יוצאים מן הכלל שמתנהגים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת”.

שר הביטחון בני גנץ גינה גם את הפרת ההנחיות וקרא להפעיל סנקציות נגד מוסדות חינוך: “היעדר האכיפה עולה בחיי אדם. חייהם של הרבה מאוד אנשים נפגעים בשל אי אכיפה במקומות שבהם הדבר הזה נדרש – בגלל אינטרסים פוליטיים. לצערי הממשלה ומשרד החינוך לא מפעילים את סמכותם לשלול תקציבים ולסגור מוסדות שפותחים בסגר בניגוד להנחיות המדינה. זוהי ממש הפקרות של חיי אדם”.

גנץ קרא בישיבה להעלות מיידית את סכומי הקנסות כדי להרתיע את מפרי ההנחיות: “העלאת הקנסות צריכה לעבור מחר לא רק בקריאה ראשונה, אלא גם בקריאה שנייה ושלישית על מנת להיכנס לתוקף, זה לא מספיק שנעלה אותה, זה חשוב שנעביר אותה. חשוב שהדבר הזה יקרה אחרת.

“אני קורא למנהיגי הציבור החרדי ולמנהיגי הציבור בכלל – לא ייתכן שיהיו הנחיות מנהיגותיות שונות מהנחיות של ממשלת ישראל. זה ממש חמור”.

גנץ סיפר כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לבחון אילו אמצעים משפטיים ניתן להפעיל כנגד מנהיגי הציבור החרדי: “אני גם ביקשתי מהיועמ”ש לממשלה לבחון את ההתנהלות הזו מבחינה משפטית, ומה ניתן לעשות. מה שחשוב שנעשה זה לא שנריב אחד עם השני, שנבין שהקורונה היא אתגר משותף לכולם, חייבים להילחם בה ביחד, אף אחד לא סוגר מוסדות חינוך כי רוצים שנסגור מוסדות חינוך, אף אחד לא סוגר מוסדות תורה כי הוא רוצה לסגור מוסדות תורה, ההפך, לימוד התורה הוא דבר חשוב, אבל בריאות חשובה גם כן. לכן חייבים להקפיד הקפדה יתרה על הדברים האלה.

“לא ייתכן ששוטרים צריכים לירות באוויר בבני ברק כשבאים לפזר, שוטר צריך לבוא, לתת הנחיה וזה מספיק. לא צריך יותר מכך. אנחנו צריכים לתת להם את הכוח באמצעות התקנות והחקיקה הנלווית לעניין הזה. המצב כרגע בעיניי הוא מצב חמור מאוד ועלינו כממשלה לפעול על מנת לשנות אותו ולאלתר.”

בתגובה, ראש הממשלה הבטיח שוב שיפעל לאישור החוק של הקנסות ללא דיחוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמה "גיבור" גנץ לפני שהוא מתאדה מהפוליטיקה
    24/01/2021 18:10
    שאול א.
  1. כמה עלובי נפש הפוליטיקאים האלה. הם גיבורים רק כאשר יש להם אינטרס ואינם משקפים ולו ערך אחד לרפואה. מעניין מה הוא היה עושה אילו היה ראש ממשלה בקואליציה עם החרדים. האמת היא שלא צריך לנחש. את “הגבורה” שלו כעת כאשר הוא אינו רלוונטי, לא היינו רואים או שומעים.