גזר הדין: ארבע שנות מאסר לראש העיר אשקלון לשעבר שלקח שוחד

איתמר שמעוני הורשע שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס • השופט: "דבק קלון במעשיו" • ישלם גן קנס של 200 אלף שקלים • הכריז בצאתו: "לא ציפיתי לעונש כזה, אערער לעליון"
חיים טוויל
י"א שבט התשפ"א / 24.01.2021 16:39

בית משפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) ארבע שנות מאסר בפועל על ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני – שהורשע בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס נוספות.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

על שמעוני הושת בנוסף קנס של 200 אלף שקלים.

חברו של שמעוני שהואשם גם הוא בפרשה, משה פונטה, והיזם יואל דוידי נשלחו לתשעה חודשי עבודות שירות.

בצאתו מהדיון בבית המשפט, אמר שמעוני: “אני מרכין ראש בפני בית המשפט אבל מרים את עיני לעבר בית המשפט העליון. את מה שיש לי להגיד אגיד שם. לא ציפיתי לעונש הזה אבל לא תמצאו אצלי גינוי לבית המשפט, המחוזי קבע עונש כבד, אגיש לעליון ערעור”.

על פי האישום, שמעוני ניצל את מעמדו כראש עיר וגייס כספים עבור הסכמי פיצוי לשתי נשים שהתלוננו עליו על מעשים חמורים. את המשימה לגייס את הכספים הטיל שמעוני על אחיו עופר, על חברו הטוב משה פונטה והיזם יואל דוידי. האחרון העביר 366 אלף שקלים מתוך מיליון שקלים ששולמו כפיצוי.

במשפט הוכח שבעבור הכסף שקיבל שמעוני, האחד קיבל היתר בניה והשני שטחי פרסום.

“מדובר בתוכנית מושחתת ומתוחכמת שנועדה להרחיק את שמעוני מגיוס הכספים כדי לטעון בעתיד שלא היה חלק מהמהלך”, כתב השופט בהכרעתו. “הציבור נושא עיניו אל נבחריו, שם מבטחו בהם ומאמין ביושרתם. הוא זכה לאמון רב אך בחר לנצל את האמון לטובת מטרותיו הפרטיות. במעשיו דבק קלון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות